Когато Nintendo пусне играта „Super Mario Run” за мобилните устройства на Apple през следващата седмица, това ще бъде един от най-дръзките ходове на компанията в опит да се справи с огромната конкуренция на пазара на видеоигри, пише в свой анализ Wall Street Journal.
Nintendo поставя във фокуса на вниманието един от най-познатите си герои в хардуер на един от конкурентите си, което заплашва най-ценната част от бизнеса ѝ – преносимите устройства. Освен това компанията таксува по 9,99 долара потребителите за пълен достъп до играта, въпреки че по-голямата част от мобилните игри днес са безплатни.
Игрите за смартфони и таблети представляват най-голям дял от индустрията с видеоигри, която достига 100 млрд. долара. Очаква се те да генерират 36,9 млрд. долара приходи в цял свят тази година, засенчвайки за първи път конзолите и компютърните игри, според Newzoo.
Nintendo се надява да получи парче от този пай, привличайки нови играчи.
Най-скорошният проект за дома на Nintendo – Wii U, продаде 13,4 млн. бройки до септември. От своя страна в сряда Sony обяви, че продажбите на PlayStation 4 са преминали границата от 50 млн. броя. Освен това компанията планира да пусне нови мобилни игри през следващата година, започвайки от Япония.
"Това определено е ключов момент за Nintendo”, коментира Йошио Осаки, президент на IDG Consulting. „Ако Mario не свърши работа, не знам кой друг герой би могъл“, допълва той.
Nintendo не произвежда смартфони, но се конкурира с Apple и други компании, които правят хардуер за преносими игри. Нейните устройства 3-DS са продали над 60 млн. бройки от 2011 г. насам. Nintendo залага отново на подобен тип джаджи със Switch – конзолата, която ще пусне през март. Тя може да се ползва за игра на голям екран, но и да се превръща в малко преносимо устройство.
Премиум цената на „Super Mario Run” е рискована. Потребителите очакват безплатни игри с високо качество, а Nintendo може да не успее да превърне играчите в редовни играчи, коментира Теро Куитинен, стратег в инвестиционната фирма Kuuhubb Oy.
Реджи Филс-Айме, ръководител на операциите на Nintendo в САЩ, твърди, че “Super Mario Run” предлага бързо темпо, а играчите не искат да бъдат прекъсвани от реклами, които се опитват да им продадат неща вътре в играта.
Nintendo не планира да предлага бъдещите си мобилни игри безплатно, посочва още той, но отказва да коментира какви ще са цените на следващите две приложения, които ще се появят до март. Става дума за игрите „Fire Emblem” и „Animal Crossing”.
"Super Mario Run” може да генерира 71 млн. долара приходи от цял свят през първия си месец, или около половината от това, което постигна „Pokemon Go” на iOS през същия период, според Sensor Tower. Apple твърди, че над 20 млн. души са избрали да бъдат уведомени, когато играта бъде пусната.
Преди Nintendo избягваше смартфоните, защото не бяха достатъчно мощни, твърди Шигеру Миямото, легендарният създател на Mario. Миямото изненада феновете и инвеститорите, когато се присъедини към главния изпълнителен директор на Apple Тим Кук на сцената, за да обяви „Super Mario Run” по време на събитието за представяне на новия iPhone през септември. Акциите на Nintendo повишиха стойността си с 13% в Токио на следващия ден.
Филс-Айме твърди, че приложенията няма да повлияят зле на хардуерния бизнес на Nintendo, а ще помогнат на компанията да се свърже с хора, които никога не са играли нейни игри или не са го правили от години.