IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Най-горещото нещо в света на бизнес технологиите - груповите чатове

Все повече големи играчи от технологичната индустрия се насочват към пазара на тези услуги. И има защо!

12:40 | 26.11.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Забравете изкуствения интелект. Забравете облака. Забравете всичко, за което смятате, че ще отдели победителите от губещите сред доставчиците на бизнес технологии. Очевидно войната там ще се води на друг фронт – груповия чат, пише в свой анализ Wall Street Journal.

Звучи смешно. Как може нещо, което се появи като „замяна на имейла“, да се окаже по-важно от други технологии – от такива за по-добра продуктивност до други за съхранение на данни?

Отговорът: Чатът става ключов за много компании, събирайки заедно хора и множество софтуерни програми.

Да вземем например Newcastle Chrysler от Нюкасъл, Мейн, с население от 1 752 души. Алекс Милър работи за управляваната от една фамилия компания, откакто започва да мие коли на 12-годишна възраст. Сега 30-годишният мъж е ръководител на операциите, свързани с информационни технологии и твърди, че работата не може да се случва без програмата HipChat на Atlassian Corp.

Преди HipChat, заменянето на част е изисквало представител да принтира запитването, да отиде до департамента за части, да чака механик да провери складовите наличности и да намери частта. Сега са нужни две минути общуване, в които служителят да може да намери необходимата част онлайн, без да напуска чат приложението.

Подобни истории привличат нови и по-големи играчи. Миналия месец Facebook представи Workplace by Facebook, която представлява копие на най-голямата социална мрежа за групи вътре в организацията. Миналата седмица Microsoft добави възможност за чат между групи чрез услуга, наречена Microsoft Teams, която е част от Office 365.

И двата гиганта навлизат в сферата на работните чат услуги като HipChat и SlackTechnologies. Сякаш, за да подчертае позицията си. Slack, която беше оценена на 3,8 млрд. долара по-рано тази година и има 4 млн. активни потребители дневно, публикува статия в New York Times, с която „приветства“ Microsoft в играта.

Милър твърди, че чат услугите превъзхождат другите комуникационни канали.

Ролята на чата в подобряването на комуникацията в екипите е добре известна. Сега става все по-голяма, тъй като говорим за начин за координиране на бизнес функциите.

"Чатът заменя 100 отворени таба на браузъра“, твърди Стив Голдсмит, генерален мениджър на HipChat. “Имам чат стая, имам необходимите ми услуги, включени в нея, а мога да използвам видео чат, ако набирането на текст е прекалено бавно“.

На някои места хотелите дават възможност на служителите да работят с чат приложения и създават част стая за всяка физическа в техните обекти, така че да се следи нейното състояние и статуса за настаняване на нови гости. Екипът на International Business Engines, който се занимава с дизайн и включва общо 1300 души, ползва Slack, за да обсъжда и гласува бързо за предложените дизайни.

Експлозивният растеж на Slack не се случва, защото хората обичат да приказват много по време на работа. Чатът е успешен, защото централизира едновременно задачите и комуникацията, свързана с тях. Той носи удобство. И дори може да доведе до повишаване на продуктивността.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:35 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още