През октомври 2008 г. фондовият пазар беше в паника Apple направи нещо забележително: компанията отчете доста бурни продажби на флагмана си iPhone, пише CNBC. Оттогава устройството се превърна в основния източник на приходи за Apple, генерирайки растеж на продажбите и приходите всяка година. До тази година обаче.
След като отчете двуцифрен спад на годишна база за последните две тримесечия, очаква се Apple да обяви днес, че е продала 44,8 млн. броя, което е под 48,04 млн. продадени устройства преди година, посочват анализатори, анкетирани от StreetAccount.
Освен това се очаква компанията да отчете печалба от 1,65 долара на акция при приходи в размер на 46,9 млрд. долара, според консенсусната прогноза на Thomson Reuters. Това ще бъде под обявеното за фискалното четвърто тримесечие на миналата година, когато резулатите бяха печалба от 1,96 долара на акция и 51,5 млрд. долара приходи.
Инвеститорите ще искат да чуят коментарите на компанията и прогнозата ѝ дали iPhone 7 и iPhone 8 ще ѝ помогнат да обърне тенденцията. Те ще са любопитни и как компанията ще гледа на приложенията като нов източник на ръст на приходите и на обновления.
Едва ли съществена част от продажбите на iPhone 7 ще бъдат отразени в отчета на компанията за тримесечието, който ще бъде обявен късно тази вечер. Смартфонът беше представен в началото на септември. Технологичният гигант обаче може да подскаже дали промоциите на телекомите и проблемите на конкурента Samsung могат да насърчат продажбите на новия модел.
Браян Уайт, анализатор в Drexel Hamilton, твърди, че ще бъде интересно да се види какъв пазарен дял е извоювала Apple след случилото се с Galaxy Note 7, чието производство беше спряно заради проблеми с батерията.
По данни на eMarketer пазарният дял на iPhone е нараснал до 43,5% от 43,3% миналата година. На IPhone 7 и 7 Plus се падат около 10% от глобалното използване на iPhone, твърди Сухаил Доши, главен изпълнителен директор на компанията за анализи Mixpanel.
Същевременно най-новите продути на Apple - като Apple Watch, са изправени пред предизвикателства, посочва Бен Шактър от Macquarie Capital. Въпреки че Apple е лидер на пазара на умни часовници, растежът на продажбите им на годишна база е спаднал със 71,6% през третото календарно тримесечие, според данни на IDC. Това подчертава твърдението на главния изпълнителен директор Тим Кук, че iPhone ще бъде по-важен отвсякога.
Анализатори очакват, че следващият iPhone, който ще отбележи 10-годишнината на устройството през 2017 г., ще се радва на изцяло променен дизайн и може да бъде катализатор на връщането на Apple към успеха. Уебсайтът 9to6Mac вече писа, че компанията вероятно ще заложи на изцяло стъклен дизайн и извит екран.
Друг начин, по който телефонът може да увеличи значимостта си, е App Store, твърдят експери.
Междувременно компании като китайската Huawei и Google залагат все повече на висок клас телефони с оперативна система Android. Това е поредното предизвикателство пред Apple.
Скоро компанията трябва да представи и новите си устройства Mac и iPad.
“Ще бъде интересно: следващите 6 до 12 месеца са ключови за индустрията”, коментира Дан Айвс, старши вицепрезидент финанси и бизнес развитие в Synchronoss Technologies. “Те ще разкрият какво е търсенето. Дали Google ще стане играч? Дали Samsung ще се възстанови? Това е като игра на покер с големи залози. Искате да видите къде стоят картите на всички”, допълва той.