Pinterest показва, че може да се конкурира с Facebook, Twitter и други интернет гиганти в битката за вниманието на потребителите на смартфони, пише Wall Street Journal.
Търсачката на изображения съобщи, че има 150 млн. потребители по целия свят, които влизат в платформата поне веднъж месечно. Това означава, че базираният в Сан Франциско стартъп е увеличил броя на своите потребители с 50 млн. души от септември 2015 г., когато премина границата от 100 млн. души.
Способността на Pinterest да привлича нови потребители в един дигитален свят, изпълнен с приложения, които бързо привличат вниманието на хората, а след това бързо остават на заден план, също помага на сайта да добие популярност сред рекламодателите.
Шестгодишната компания, която миналата година беше оценена от инвеститорите на 11 млрд. долара, очаква да утрои миналогодишните си приходи до 300 млн. долара през 2016 г., твърди запознат източник.
Хората посещават Pinterest, за да търсят нови идеи и да разглеждат милиони изображения, свързани с различни теми - от дизайн на кухни до татуировки. Повечето реклами в Pinterest са на търговци на дребно и на компании за потребителски продукти, насочени към дамите - основната аудитория на платформата.
Докато се насочва към своето първично публично предлагане, Pinterest ще трябва да докаже, че може да е привлекателна както за по-широк кръг от рекламодатели, така и за мъжете. Тя неизбежно ще бъде сравнявана с -Facebook и Twitter, две компании, които поеха в напълно различни посоки след листването си на борсата.
Facebook изпреварва Pinterest със своите 1,7 млрд. потребители, като успя да привлече повече от 167 млн. души от септември миналата година. Pinterest обаче расте с много по-бърз темп от Twitter, която има 313 млн. потребители, но е привлякла само 6 млн. през миналата година.
В момента Pinterest е по-голяма от Twitter в САЩ със своите 70 млн. активни потребители месечно спрямо 66 млн. потребители на микроблогинг платформата към 30 юни. Пазарната капитализация на Twitter от 13 млрд. долара, която спадна значително напоследък, сега е близо до пазарната оценка на Pinterest.
“Преди година имаше отворени въпроси като: “Ще можем ли да разширим услугата си в световен мащаб? Ще можем ли да генерираме приходи?”, коментира Бен Силберман, главният изпълнителен директор на Pinterest. "Започнахме да си отговаряме на част от въпросите и очевидно имаме още доста пред нас, но съм наистина развълнуван от това, което ни предстои”, допълва той.
По думите на Силберман достигането на 150 млн. потребители показва усилията на Pinterest да накара интернет потребителите в страни като Бразилия и Япония да разберат полезността на сайта. Повече от половината от потребителите на платформата - около 80 млн. души, са от чужбина.
Pinterest твърди, че около 40% от посещенията им са от мъже, макар че те не стоят толкова дълго в сайта колкото жените. Над две трети от потребителите на платформата в САЩ са жени, сочат данни на comScore.
И все пак Pinterest все още е по-скоро богата на обещания, отколкото на печалба. Компанията печели като продава тарегирани реклами, базирани на различни фактори, например потребителското поведение. Рекламите изглеждат като обикновени изображения, публикувани от хора. Ранните резултати насърчиха някои от рекламодателите като Target Copr. да инвестират в повече реклама.
Същевременно съществува риск Pinterest да надцени своя потенциал. Документи, изпратени до инвеститорите в началото на 2015 г., прогнозират, че Pinterest ще генерира 169 млн. долара приходи и ще премине границата от 150 млн. потребители до края на 2015 г., пише TechCrunch. Компанията не изпълни и двете.
Запитан за прогнозите Силберман посочва: “Имаше някои ранни прогнози, когато изграждахме бизнеса си само от няколко месеца, но научихме много по въпроса”.
Подклаждайки все повече спекулациите за IPO, Силберман привлече редица ветерани като Джон Каплан от Google, който да отговаря за рекламния бизнес, и Тод Моргенфелд от Twitter, който стана финансов директор. Главният изпълнителен директор твърди обаче, че Pinterest няма планове за скорошно първично публично предлагане.
Джеръми Ливайн, партньор в ранния инвеститор в Pinterest - Bessemer Ventures, твърди, че компанията вероятно няма да има нужда да набира повече рисков капитал, което ще ѝ помогне да изчака преди да стане публична. Pinterest е привлякла 1,3 млрд. долара, включително 533 млн. долара през миналата година.
Подобна гъвкавост помага на Pinterest да се опита да избегне грешките, които потопиха Twitter и повлякоха за кратко и Facebook. Фактът, че Twitter едва успява да привлича нови потребители, подкопава ръста на приходите на микроблогинг платформата. В началото Facebook не успя да реагира бързо и да разбере, че потребителите се насочват от персонални компютри към мобилни устройства.