IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Глобалните амбиции на Huawei ѝ печелят фенове у дома

Оспорвайки позициите на Samsung Electronics и Apple, компанията става по-привлекателна на вътрешния си пазар

17:40 | 18.09.16 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

"Huawei е име, което предизвиква гордост в китайците и китайските компании“, написа журналистът Дзян Бодзин в портала sina.com.

Противоположните мнения за Huawei в чужбина и у дома са свързани най-вече с нейния 71-годишен основател Жън Джънфей. В доклада на Конгреса от 2012 г. се подчертават подозренията на САЩ, че бившият инженер от Народната освободителна армия все още има държавни връзки, което Huawei отрича.

За разлика от повечето си конкуренти на вътрешния пазар, Huawei изтъква качеството пред цената, когато говори за своите смартфони. Въпреки че нейните устройства не са толкова скъпи, колкото iPhone на Apple, те са по-скъпи от тези на много от вътрешните ѝ конкуренти, включително Xiaomi – най-големият производител на смартфони в Китай по продажби през 2015 г.

Нейният флагман Huawei P9 Plus се продава за 4388 юана (657 долара), докато iPhone 7 струва 7188 юана. И двата телефона имат 5,5-инчови дисплеи и поне 128 GB памет. Xiaomi 5 се продава за 2399 юана, с 5,15-инчов дисплей и същата памет за съхранение.

Huawei има критици и у дома. Някои твърдят, че въпреки нейните твърдения, качеството на смартфоните ѝ не е същото като предлаганото от Apple.

Китайските потребители са купили около 60 млн. смартфона Huawei миналата година. Компанията се класира втора в страната по продажби след Xiaomi и постигна най-голям ръст на пазарния дял според IDC.

В глобален план компанията е трета след Samsung и Apple, но твърди, че има за цел да стане номер едно в рамките на пет години.

Телефоните на Huawei все още не са постигнали значителен успех в САЩ, въпреки подновените усилия в тази посока с пускането на нов смартфон миналия месец. През 2014 г. тя продаде 946 хил. устройства в страната, а през 2015 г. - 2,6 млн. За сравнение китайският ѝ конкурент ZTE продаде 15 млн. в САЩ миналата година, сдобивайки се с 8% пазарен дял по данни на IDC.

Но дори проблемите с продажбите в САЩ я превръщат в по-привлекателна за част от потребителите в Китай.

„Това са опити на Запада за овладяване на растежа и възхода на Китай“, коментира Гъ Чуанфън, инженер в Пекин, който се е сдобил с три телефона на Huawei. В социалните мрежи той призовава хората да купуват Hauwei, да подкрепят китайските марки и да отхвърлят Apple. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:32 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още