IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как Pokemon Go предизвика бум на бизнеса в Азия?

Играта променя и ежедневието на играчите, които търсят все повече възможности да ловят виртуални същества

11:05 | 21.08.16 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Азиатските фенове на мобилната игра Pokemon GO търсят най-добрите телекоми и мрежи, за да се справят с проблемите, породени от слабия мрежови сигнал, докато се опитват да ловят виртуалните герои, пише Ройтерс.

От Индонезия до Хонконг и Камбоджа огромната популярност на приложението с разширена реалност на Nintendo, води до промени в начина на живот на голяма част от играчите, които трябва да преминават през реални места, за да напредват с нивата.

Играта беше пусната в голяма част от страните в Югоизточна Азия на 5 август, месец след премиерата в САЩ, Нова Зеландия и Австралия, но ентусиастите откриха, че първо трябва да се преборят с лошия сигнал, за да могат да играят.

В Индонезия Мучамад Сяифудин, 29-годишен служител в банка, посочва, че е преминал към мобилен оператор, който предлага по-добри пакети с данни, докато негови приятели са си купили модеми, на цената от 20 долара всеки, за да се справят с проблемите със сигнала.

"Можем да ползваме модемите, за да играем, особено на места, където е трудно да се открие сигнал“, коментира Сяифудин пред Ройтерс.

Той и неговите приятели живеят в Централна Ява, провинция, известна с нейните оризови полета и планини. Компанията му прекарва свободното си време, играейки стратегически игри у дома. Но сега, въоръжени с новите си устройства, те все по-често се подвизават на различни места, за да хващат покемони, които се намират в храмове и други ключови места, на които се събират хора.

В Хонконг пътуващите скачат от трамвай на трамвай, докато играят, докато за страни като Камбоджа, Лаос и Виетнам американското правителство предупреди, че играчите трябва да се пазят от невзривени мини, останали от войната.

Играта беше пусната официално в Индонезия само преди две седмици, но десетки хиляди ентусиасти започнаха да я играят по-рано, използвайки проксита, така че да успеят я свалят от магазините за приложения.

Играчите подхранват бизнеса на производителите на модеми като PT Smartfen Telecom, чиито продажби на 4G модеми в Индонезия, струващи по 23 долара, са скочили петкратно през последните два месеца. Фирмата пусна нови устройства с по-голям капацитет на батерията, коментира вицепрезидентът, отговарящ за маркетинговата комуникация, Дерик Суриа.

Търговците на дребно също се възползват, тъй като играчите търсят повече възможности да засилят мобилните си връзки и да намалят разходите си за пакети от данни.

"Все повече и повече клиенти търсят алтернативни източници от допълнителни мобилни мрежи“, коментира Били Кахия, търговец в магазин за електроника в индонезийската столица Джакарта.

Също толкова голямо е и търсенето на нови елементи от играта, вариращи от нови герои до това до кое ниво максимално може да достигне човек, разкрива Сяифудин.

Част от играчите пък се оплакват, че в селските райони има само по няколко места, от които могат да си набавят виртуалните PokeBalls.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:45 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още