IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Провалът на Twitter

Социалната мрежа е място, в което хората създават съдържанието, но няма контрол върху това как те го потребяват

16:14 | 07.08.16 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Независимо дали сте специалист по Twitter или сте съвсем нов в социалната мрежа, най-добрият начин да получите най-доброто от социалната мрежа, е като избягвате платформата възможно най-много. Изтрийте приложението от телефона си. Стойте далеч от сайта и десктоп клиента. Просто излезте от услугата, пише в свой анализ Wall Street Journal.

Разбирането на това илюстрира най-големия проблем на Twitter – услугата достига до далеч повече хора от тези, които имат акаунти и са редовно ангажирани с платформата. Twitter измерва дори това.

Въпреки че отчита 313 млн. активни потребители месечно, общата аудитория, до която достига Twitter, е 800 млн. души. Това включва хората, които виждат туитове извън уебсайта или приложението на социалната мрежа, когато публикациите са вградени в статии например. А тук дори не влизат нещата, които Twitter не може да измери, като факта, че почти всеки кабелен оператор има предавания, в които се четат туитове на глас.

Twitter обича да натрапва тези данни, защото те илюстрират влиянието ѝ. Но цялото потребление на туитове извън микроблогинг платформата може да бъде разглеждано като огромен провал в дизайна на нейния продукт. Компанията не успява да извлече най-доброто от най-ценното си съдържание, както го правят другите играчи на пазара.

Възможно е бъдещето на компанията, която не генерира печалба, да зависи от способността ѝ да обхване по-голяма част от тази аудитория, особено след като миналата седмица отчете, че броят на хората, които използват Twitter, е нараснал само с 1% спрямо този за предходното тримесечие.

Проблемът на Twitter е, че това е място за хора, които създават съдържание, но все още отстъпва на други контрола върху това как се потребява това съдържание.

Ето експеримент, който всички потребители на Twitter, които смятат себе си за добросъвестни потребители на новини, трябва да опитат: свалете приложението Nuzzel и го използвайте една седмица вместо приложението на Twitter. Двегодишната услуга Nuzzel показва кои линкове са най-туитвани сред хората, които следвате, допълва анализът. 

Това не означава, че Twitter не се опитва да поеме в нова посока. Скорошните промени включват алгоритъм за подредба на туитовете, а функцията Moments е създадена да показва дори повече съдържание извън хронологичния поток на новини.

"Вземаме правилните решения за нашия продукт и това ни дава основа за бъдещ растеж“, обяви главният изпълнителен директор Джак Дорси в четвъртък след отчета на компанията.

Но тези постепенни промени не са достатъчни.

"Има голям обем от ценни данни в Twitter, до който хората не могат да достигнат достатъчно лесно“, твърди Джонатан Ейбрамс, основател и главен изпълнителен директор на Nuzzel.

В защита на Twitter трябва да кажем, че тя се сблъсква с класическата дилема на популярните услуги: как да въведе радикални промени, за да спечели нови потребители, без да отблъсне голяма част от вече съществуващите лоялни фенове. Източник, запознат с вътрешните въпроси на компанията, твърди, че тези дебати занимава почти всички, които работят във фирмата в момента.

"Смятам, че всички могат да видят, че други 300 млн. души няма да започнат да използват това, което наричате основния Twitter”, коментира Ейбрамс. И все пак милиони други хора вече ползват, това, което е смятано за „разширения Twitter”.

Може би основният интерфейс на социалната мрежа, изграден най-вече около създаването на съдържание, не е достатъчно съвместим с привличането на вече привлечената и бъдещата публика. Много технологични медийни компании се сблъскват с тази дилема. От Reddit и Pinterest до Facebook и все повече Snapchat, все повече съдържание от тези услуги се създава от малък брой потребители. Все пак повечето от нас са преди всичко потребители на съдържание.

Постепенните промени на Twitter в тази посока изглеждат като добра стъпка, но както се вижда от застоя на растежа на броя нови потребители, трансформацията не е достатъчно радикална. Клиентските приложения на Twitter като Nuzzel показват пътя към бъдещето, но има и други експерименти, които са далеч по-интересни.

Приложението Pocket, родено като услуга за запазване на съдържание за по-късно, създава собствена услуга за препоръчване на съдържание вътре в собственото ѝ приложение. През миналото тримесечие Twitter генерира 67 млн. долара приходи от лицензирането на свои данни към компании като Bloomberg, International Business Machines и Salesforce.com, така че има възможност Twitter да привлече повече приходи от взаимоотношенията си с компании, като започне да обработва по-голяма част от обработката на информация.

Дилемата на Twitter е урок за всички други фирми, които работят със съдържание, независимо дали се наричат технологични или медийни компании. За да се справи с това, Twitter трябва да разбере как да създаде Twitter за нормалните хора. Нещо по-достъпно от сегашната ѝ услуга. Нещо, което е фокусирано върху това, което обикновените хора правят – преди всичко потребяват, а не създават.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:06 | 08.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още