Вместо това Майер вероятно ще си тръгне от поста като последния главен изпълнителен директор, управлявал Yahoo като независима компания, и то поради подобен списък от грешки.
От фирмата отказват да коментират въпроса.
Неуспехите на Yahoo не са само по вина на Майер. В по-голямата част от своята 21-годишна история компанията нямаше ясна цел. Луташе се сред различни изпълнителни директори, похарчи ужасно много за компании като Geocities и изостана спрямо гиганти в интернет рекламата като Google и Facebook.
Запитан какво се е объркало по време на управлението на Майер, един от бившите служители отговаря: „Попитайте за всеки един главен изпълнителен директор преди нея“. Но общото мнение на вътрешните лица и на анализаторите, интервюирани от CNN Money, е, че Майер се е заела с изключително трудна задача и я е направила още по-трудна.
„Майер вложи ресурсите си на грешните места, похарчи много пари и не показа много“, коментира Ян Доусън, анализатор на Jackdaw Research.
Под ръководството на Майер Yahoo придоби редица стартъпи в сферата на мобилните услуги, купи Tumblr за 1,1 млрд. долара, за да разшири своята аудитория, и похарчи доста за наемането на големи имена от медийния свят. Залозите бяха големи, но така и не се стигна до успех.
Популярната социална мрежа Tumblr от години се бори за това да излезе на печалба. И все пак Майер обяви публично, че за 2014 г. целта е услугата да генерира 100 млн. долара от продажби. За да постигне това, тя възложи задачата на един от рекламните директори, който преживя сблъсъци с екипа, както и масово напускане на служителите, твърди човек, работил в Tumblr.
В крайна сметка социалната мрежа не постигна поставената цел, което доведе дотам, че Yahoo отписа половината от стойността ѝ тази година.
Придобиванията на по-малки стартъпи успяха да увеличат мобилния екип на Yahoo десетократно, но много от новите служители скоро откриха, че просто попълват каквито позиции е необходимо, независимо от техните интереси, твърдят различни източници. Това накара основателите и талантите да напуснат по-бързо от очакваното.
От гледна точка на медийния бизнес, големите имена, които Майер нае, наистина се озоваха в заглавията навсякъде, но се появиха оплаквания, че в крайна сметка не са довели до скок в трафика към страницата на Yahoo.
Може би най-изненадващият въпрос, повдигнат от един от бившите директори на Yahoo, е защо Майер не е успяла да наеме повече топ таланти от предишната си компания – Google.
Един от директорите на Google, който тя нае – Енрике де Кастро, беше отстранен само 15 месеца след старта си в Yahoo, получавайки щедро обезщетение в размер на 58 млн. долара.
Майер може да се окаже със същата сума в ръце, ако Verizon не ѝ намери място след завършването на придобиването.