IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Големи съкращения - вероятният сценарий за Yahoo след продажбата

Операциите на интернет компанията са прекалено раздути, а купувачът ѝ ще има мисията да се справи с всичко това

11:03 | 18.07.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

През февруари Майер обяви план да съкрати около 15% от персонала през тази година като част от новия фокус върху ефективността, който включва затварянето на магазини и премахване на част от продуктите. Оттогава са съкратени повече от 1000 работни места, но общите финансови ползи от тези съкращения могат да не се усетят до второто или третото тримесечие, заяви през май главният финансов директор Кен Голдман. Дори и с пълното съкращаване на 15% от работната сила от началото на първото тримесечие, Yahoo ще продължи да бъде по-раздута от своите конкуренти и от потенциалните си телекомуникационни ухажори.

Задава се промяна

Промяната в собствеността може да се случи скоро. Освен АТ&T и Verizon своите оферти до понеделник се очаква да дадат основателят на Quicken Loans Дан Гилбърг, както и компании за дялово инвестиране, твърдят източници, запознати с въпроса. Yahoo привлече оферти, които оцениха нейните основни активи от около 3,75 млрд. долара до 6 млрд. долара, допълват източници.

Въпреки че всеки от кандидатите да има планове какво да прави с Yahoo, има малко съмнения, че подобряването на процесите няма да бъде част от приоритетите на всички.

По време на управлението си Майер беше подложена на натиск от страна на акционерите, най-вече от Starboard Value, да овладее разходите. През януари в писмо до борда на директорите на Yahoo Starboard цитира годишните оперативни разходи, които са се увеличили с около 500 млн. по време на мандата на Майер. Компанията посочи и разходите от 2,3 млрд. долара за придобивания. Дори на фона на тези критики Майер продължи да харчи, включително даде 17 млн. долара за права за стрийминг на Националната футболна лига, както и 200 млн. долара за уебсайта за пазаруване Polyvore

В резултат брутните маржове на Yahoo – ключова мярка за ефективността на всяка компания – спаднаха с 14% до 53% през първото тримесечие.

Един от начините да подобри ефективността на служителите си ще бъде да увеличи продажбите си, но Майер не е постигнала и това. Общите приходи на компанията през първите три месеца на годината спаднаха с 11% до 1,09 млрд. долара – най-слабият резултат за първото тримесечие от 2004 г. насам. Спадът се оказа още по-голям (18%), когато не бяха включени продажните към партньори.

"Тя имаше четири години“, коментира Брет Харис, анализатор на Gabelli & Co. "Това е достатъчен период от време, в който можем да очакваме един главен изпълнителен директор да направи промени в оперативните процеси“. 

Повече вижте в материала на Bloomberg TV Bulgaria!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:59 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още