IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Новият iPhone може да не пожъне желания успех в Китай и Индия

Анализаторите твърдят, че компанията не може да разчита да пробие с това устройство на тези два ключови пазара

11:38 | 22.03.16 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Новият модел смартфон на Apple – iPhone SE, има доста добри функции и ниска цена, но неговият успех на ключови пазари като Китай и Индия може да бъде органичен заради по-малкия му размер, предава Ройтерс.

По време на представянето на продукта в Купертино, Калифорния, вчера вицепезидентът на Apple, отговарящ за маркетинга на продуктите с марката iPhone, Грег Йосвиак подчерта, че Китай е важен пазар. По думите му четиринчовият дисплей като този на iPhone SE все още е популярен сред хората, които за първи път си купуват смартфон.

Китайските купувачи са склонни да си купуват устройство с 4-инчов екран за старт, като iPhone SE, допълни представителят на компанията.

Китай, вторият най-голям пазар на Apple, и Индия, един от най-бързо развиващите се основни пазари в света, са смятани за ключови от технологичния гигант.

Iphone SE е разглеждан като особено важен за Индия, където Аншул Гупта, директор проучвания на Gartner, очаква пазарът на смартфони да нарасне двойно до 200 млн. бройки през следващите две години.

В Индия и Китай смартфоните често са основна връзка с дигиталния свят, а големият екран е високо ценен, твърдят анализатори.

"В Индия основната част от ниския клас телефони до 100 долара имат 5-инчов екран. Ключовата причина потребителите да предпочитат повече големи екрани е, че голяма част от хората не притежават таблет или лаптоп“, посочва Нийл Шах, директор проучвания в Counterpoint Technology Market Research, базиран в Мумбай.

Само 10% от смартфоните, продадени в Индия в края на декември, имат 4-инчов екран, според Counterpoint. На Apple се падат само 2% от всички продадени смартфони в Индия през миналата година.

Близо 70% от смартфоните, продавани в Индия, са на цена под 150 долара, а iPhone SE е близо 400 долара, което може да отблъсне голяма част от купувачите там.

Анализаторите предупреждават, че в Китай iPhone SE може да покаже същото разочароващо представяне като iPhone 5C, който беше пуснат на пазара като по-достъпно устройство от гледна точка на цената преди три години.

Вторият опит на Apple да навлезе в средния клас устройства, в който има редица телефони с Android, дело на конкуренти като Samsung Electronics и Huawei, е разглеждан като опит за подобряване на стратегията, която вече видяхме с 5C. 

Повече технологични новини можете да видите във видеото на Bloomberg TV Bulgaria. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:56 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още