Индустрията за мобилни игри генерира 29 млрд. долара през 2015 г. и се очаква да продължи да го прави, като прогнозата е за 49 млрд. долара до 2018 г., пише в свой анализ TechCrunch.
Но индустрията се намира във фаза, в която се радва на непрестанното подобрение на мобилните устройства и различни възможности за монетизация. Въпреки че е трудно да знаем с точност какво ще представлява мобилната индустрия след няколко години, нека видим какво ще ѝ влияе значително през 2016 г.
По-голям фокус върху мобилното брандиране
Навлизането на Nintendo в мобилния свят чрез населването му с прочути герои, като Pokemon, ще има голямо влияние върху увеличаващия се фокус върху брандовете на компаниите за мобилни игри.
Разходите за привличане на потребителите вече скочиха до небето, а в резултат от това маркетинговите бюджети продължават да скачат. За да поддържат нарастващите разходи и да се справят с огромния поток игри, които се озовават в магазините за приложения всеки ден, в бъдеще компаниите ще предлагат по-малък брой заглавия. Вместо това те ще се фокусират върху разширяването и възможностите за надграждане на вече съществуващите продукти.
Това ще позволи на разработчиците на игри да изграждат брандове в по-традиционния смисъл на думата, така, както се случваше с конзолните игри.
Ще станем свидетели и на все по-голямото използване на образите на известни личности в игрите симулатори, като „Kim Kardashian: Hollywood“ и наскоро обявеното партньорство между Glu Mobile и Тейлър Суифт.
Тези игри не само ще изведат на преден план марките, но и ще бъдат лесни за таргетиране в социалните мрежи, където феновете на тези знаменитости достигат милиони.
Повече свързаност
Според Cornell University през 2015 г. най-ефективно подобряване на монетизацията в мобилните игри е имало при тези за множество играчи. Подобряването на конкурентоспособността и социалната природа на индустрията чрез добавянето на функции като чат в играта се превърна в стандарт през 2015 г. През 2016 г. пък ще видим продължаване на тази тенденция.
Ангажирането на повече хора едновременно ще бъде друга голяма инвестиция за всяка нестандартна мобилна игра. Компаниите ще продължат да насочват повече ресурси в създаването на цялостна кланова екосистема в рамките на игрите, за да насърчат дискусиите.
Безплатните игри ще продължат да бъдат ключова тактика за монетизацията
Ако погледнем топ игрите за мобилни устройства през всеки месец на 2015 г., ще видим, че почти всички са F2P модел (безплатни за игра), с изключение на Minecraft, която се радва на голям успех поради факта, че преди това е била част от други платформи преди да стане мобилна.
Въпреки че другите форми на монетизация могат да бъдат ефективни в някои случаи, е много по-вероятно 2016 г. да бъде годината, в която разработчиците ще открият нови начини за монетизация на безплатните игри. Пример за това е невероятната игра Monument Valley, която таксува потребителя 2 долара в случай, че той иска да играе разширената версия.
Съвместимостта на мобилните игри с електронните спортове също е обещаващ двигател на растежа.
Тъй като мобилните устройства стават все по-мощни, разработчиците са притиснати да инвестират все повече във всяка следваща мобилна игра. В резултат от това компаниите ще интегрират F2P тактиките все по-безпроблемно в игрите си.