Когато Snapchat предложи за първи път реклами в своята платформа през януари 2015 г., тя е поставила условие към марките да плащат минимум 750 000 долара за еднодневна реклама, твърдят източници, запознати с компанията. Днес историята е съвсем различна, пише CNBC.
Цените спаднаха доста под това ниво, като започват от 50 000 долара, а един от рекламодателите твърди, че има възможност да се преговаря. Друг източник твърди, че Snapchat е дал на компанията му безплатна реклама, само защото екипът е харесал идеята.
Едно е сигурно, Snapchat има повече предложения за рекламодатели сега, отколкото имаше, когато пусна рекламите. Компанията предлага традиционни видео реклами, които се пускат между съдържанието, спонсорирани публикации в „Live Stories” и брандирани филтри, представляващи ефект, който потребителят може да поставя в своите снимки или видеа.
Така обяснени, намаленията в цените са реални. Например първият рекламен продукт, който компанията пусна, беше 30-секундна видео реклама, наречена „Brand Story”, струваща минимум 750 000 долара. Днес компаниите твърдят, че рекламирането в “Live Story” струва около 250 000 долара. Потенциалното пускане на реклами в секцията „Discover”, за което Snapchat намекна, пък може да струва 50 000 долара.
Snapchat отрича твърдението, че цените на рекламите са намалени, но обясни, че те се променят при добавянето на допълнителни рекламни елементи, за да се позволят по-малки или по-големи кампании.
Някои твърдят, че драстичното свиване на цените от страна на Snapchat до голяма степен се дължи на факта, че първоначалните нива са били доста над нормите в индустрията, допълвайки, че компанията се е надявала да привлече марките, които са искали да бъдат първите, които ще рекламират в платформата ексклузивно.
Повечето социални мрежи поставят високи цени за реклама по тази причина, твърдят източниците. Във всеки случай това накара част от рекламните агенции да се колебаят дали да платят да реклама в Snapchat, освен ако клиентите им не настояват много за това.
Но повечето източници са съгласни, че е имало проблемни аспекти в рекламните предложения на Snapchat. На първо място платформата предлага ограничени данни за своите потребители отвъд това колко хора са отворили рекламата и основна информация за възрастта и географското положение. Освен това не се гарантира минимален брой потребители, които ще видят рекламата. Всичко това прави доказването на възвращаемостта на инвестицията невъзможно, особено като се имат предвид високите цени.
Цялата тази информация е станала абсолютен стандарт за компании като Facebook, Google и Twitter, които предлагат много по-големи подробности за това как потребителите разглеждат рекламите. Същевременно те могат да таргетират много по-точно. Въпреки че Facebook, Instagram, YouTube и Twitter са абсолютно задължителни за всеки, който иска да се рекламира в дигитални медии, мнозина твърдят, че Snapchat остава ключов, ако бюджетът позволява експерименти.
Сред проблемите на Snapchat е фактът, че по-младата аудитория не харесва много марки, посочват част от източниците. А по-голямата част от потребителите на Snapchat са под 25-годишна възраст, макар че тези между 25 и 35 години се увеличават. Концентрацията им обаче не е достигнала нивата, които виждаме при Facebook, YouTube и Twitter.
Да добавим към това и факта, че създаването на реклама за Snapchat включва вертикално видео и различни стилове видео реклама, което означава, че компаниите ще трябва да заделят повече ресурси и средства за нещо, което често не може да бъде използвано другаде онлайн.
Много хора посочват още, че рекламите не са виждат от голяма част то потребителите. Друг проблем, поставен от две медийни агенции, е, че рекламният екип на Snapchat е съставен предимно от по-възрастни служители, които не разбират как точно работи платформата и трябва да бъдат „обучавани“ от клиентите.
преди 8 години ен от многото други ... "платформи" отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години а какво по дяволите е Снапчат и с какво е по различ отговор Сигнализирай за неуместен коментар