Вълненията този уикенд около възможната промяна в това как се появяват туитовете в социалната мрежа Twitter напомни добре на главния изпълнителен директор Джак Дорси колко трудно ще бъде да поправи платформата. Компанията се намира под голям натиск от страна на Wall Street да направи промени в продукта си, които са необходими за генериране на ръст на нейната потребителска база и да се превърне в по-масово използвана социална мрежа.
Акциите на компанията обаче поевтиняха, а растежът ѝ се забави. Но всеки път има леко подсказване, че може да има известна промяна в начина, по който хората се свързват посредством Twitter, пише Bloomberg.
След като късно в петък Buzzfeed написа, че Twitter планира да направи своя списък с новини според определен алгоритъм, който класира популярните публикации най-отгоре, а не се съобразява с хронологичния ред, имаше цяла вълна от недоволство. Хаштагът #RIPTwitter се превърна във водещ в платформата. Потребителите заплашиха, че ще напуснат услугата, ако промените бъдат извършени.
Това беше поредният драматичен пример за традиционното недоволство на потребителите от всяка една промяна в социалните мрежи, които те ползват безплатно. Подобна реакция имаше преди няколко месеца, когато Twitter даде възможност на хората да избират “сърце”, вместо бутона “любимо”; когато компанията обяви, че планира да премахне лимита от 140 знака за публикациите, когато новото приложение Moments беше пуснато и т.н.
Проблемът с хората - те изглежда разбират, че Twitter се сблъсква с проблем, но нямат решение и не харесват промените. Twitter не може да си позволи да слуша само най-силно оплакващите се потребители. Тя има добре познати потребители, включително знаменитости, политици, журналисти и други, но трябва да отиде отвъд това, а за целта трябва да обърне повече внимание на данните, които идват от продуктовото тестване. И трябва да действа бързо.
През миналата година акциите на компанията загубиха над 50% от стойността си, което постави компанията под наблюдение в дните преди да обяви своите финансови резултати на 10 февруари, когато анализаторите прогнозират поредното забавяне на ръста на приходите. Компанията отчете най-нисък растеж на броя на потребителите от ноември 2013 г., когато беше първичното публично предлагане на компанията. Същевременно имаше цяла вълна от напускащи директори и експерти от продуктовото и инженерното звено.
През октомври съоснователят на Twitter Джак Дорси отново беше обявен за главен изпълнителен директор с идеята да направи платформата по-лесна за използване и да върне компанията към успеха. Но дори той усети, че има нужда да защити компанията си в събота.
Twitter не е единствената, която се сблъсква със съпротивлението на потребителите. Facebook понесе удар, когато представи своя списък с новини, но запази промените. Сега това е една от основните причини сайтът да е толкова пристрастяващ.