IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Има ли шансове Мариса Майер да върне Yahoo към растежа?

Изпълнителният директор на компанията може би ще послуша инвеститорите и ще продаде основните активи на Yahoo

10:57 | 02.02.16 г.
<p>
	Мариса Майер. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Мариса Майер. Снимка: архив Ройтерс

Мариса Майер подготвя пореден план за завръщане на Yahoo към успеха.

Като се има предвид продължаващото забавяне на растежа на компанията, дори и някакъв голям ход може да не е достатъчен, за да бъдат успокоени инвеститорите, които заплашват да водят задочна война, насочена към отстраняването на главния изпълнителен директор на компанията.

Майер, по време на чието управление продажбите спаднаха в 7 от последните 10 тримесечия, обеща да представи подробен план за намаляване на разходите и насърчаване на растежа. Той ще бъде представен заедно с финансовите резултати за последното тримесечие във вторник и вероятно ще включва съкращаване на работни места, посочва източник, запознат с въпроса.

След като преди беше привлекателно място за интернет потребителите, през последните години компанията отстъпи място на Google, Facebook и други компании, които са в центъра на дигиталния живот на хората.

След като беше наета през 2012 г., Мариса Майер отбеляза слаб напредък във възстановяването на растежа на компанията. В момента тя е изправена пред задачата да реши дали да отдели основния бизнес на Yahoo от нейния дял от 25 млрд. долара от Alibaba Group Holding. Същевременно инвеститорите са недоволни от напредъка на компанията.

Макар че може да се похвали с над 1 млрд. потребители, Yahoo не успява да е в крак с растежа на онлайн рекламата. Делът на компанията на американския рекламен пазар се очаква да се свие до 3,5% през 2017 г. от 5,1% през 2014 г. според EMarketer. Анализаторите прогнозираха, че приходите на компанията ще се свият с 8,2% до 4,04 млрд. долара – най-големият спад от 2009 г. насам.

Значителни промени

Starboard Value, един от инвеститорите в компанията, се оказа най-критичен към случващото се. На 6 януари компанията призова за генерални промени в мениджмънта на Yahoo и на борда на директорите, подчертавайки, че са необходими „значителни промени“, включително и евентуална продажба на основния интернет бизнес на Yahoo.

"Изглежда инвеститорите са загубили цялото си доверие в управлението и борда нa директорите“, заяви Starboard, след като Yahoo се отказа от едногодишния си план да отдели своя дял от Alibaba. По думите на Майер новата идея – за отделянето на основния бизнес, би отнел още година.

Други недоволни акционери изразиха разочарованието си, включително Canyon Capital Advisors, която обяви, че Yahoo трябва да приоритизира продажбата на някои активи, уеб операциите или на целия си бизнес. SpringOwl Asset Management също отправи критики към мениджмънта на Yahoo и стратегията на компанията, призовавайки за големи съкращения.

Отвъд дела от Alibaba, Yahoo притежава дял от 7,61 млрд. долара от Yahoo Japan, която също ще обяви финансовите си резултати тази седмица.

Други възможности

Въпреки че Майер и бордът на директорите омаловажиха всякакви драстични сценарии миналата година, те може би вече разглеждат тези възможности. Yahoo обмисля продажбата на тези бизнеси, заявиха миналия месец източници, запознати с въпроса.

Компанията може да се нуждае от нов план в лицето на възможността за настояване на инвеститорите за смяна на голяма част от ръководството, коментират още източниците, пожелали анонимност.

"На този етап всички са уморени и искат просто бордът и мениджмънтът да постигнат съгласие и да излязат с предложение за продажба на основния бизнес“, твърди Самет Синха, анализатор на B. Riley & Co. “Yahoo няма никакви продукти, които биха могли да променят траекторията на бизнеса ѝ“.

Говорителят на Yahoo Сара Мерън отказва да коментира въпроса.

Майер остана непоколебима досега, настоявайки, че компанията може да се върне към растежа, но промяната няма да се случи за една нощ.

"Виждаме уникална възможност за Yahoo с навлизането в 2016 г. за уточняване на нашата стратегия и фокусиране върху по-малко продукти с по-високо качество, за да постигнем по-голям растеж и по-добри резултати“, заяви тях на анализаторите през октомври.

Майер вече съкрати разходите на компанията, намалявайки работната сила с повече от 30 на сто, откакто се присъедини към компанията. Освен това тя сложи край на няколко проекта, спирайки част от сайтовете на Yahoo. Има шанс Мариса Майер да изненада инвеститорите с нещо радикално, като съкращаване на половината персонал, но това е малко вероятно да се случи, твърди Браян Уайзър, анализатор на Pivotal Research Group.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:26 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още