Успехът на Apple в азиатската страна до голяма степен не съответства на опита на други американски технологични гиганти там. Amazon.com не успява да надвие местните конкуренти. Microsoft и Qualcomm бяха обект на антитръстово разследване. Qualcomm постигна споразумение с регулаторите миналата година, но разследването на Microsoft продължава. Сайтовете на Google, Facebook и Twitter не са директно достъпни в Китай.
Потребителските продукти на Apple са по-малко чувствително поле от технологии като мрежово оборудване или социални мрежи, които са следени отблизо от правителството.
Така Apple започна да расте благодарение на хората в горния диапазон на средната класа, определяни от McKinsey & Co. като домакинства с годишни доходи между 106 000 юана (16 000 долара) и 229 000 юана. През 2012 г. техният брой беше 36 млн., но до 2020 г. се очаква броят им да достигне 193 млн.
Тези потребители, със склонност към лоялност към марката, направиха Apple третият най-голям производител на смартфони в Китай след местните конкуренти Xiaomi и Huawei Technologies. Apple заяви, че iPhone служи и като начин за проправяне на път за други продукти в Китай, благодарение на което тя се радва на големи продажби на iPad и Mac през последните тримесечия.
iPhone, марка със статус, подобен на чантите Prada и часовниците Rolex, понякога е наричан „уличен телефон“ в големите градове, тъй като може да бъде видян почти навсякъде.
„Ако нямате iPhone, все едно пропускате нещо“, заяви 48-годишният офицер от китайската армия Дун Лин.
Но традиционната територия за действие на Apple (смартфонът) може да не поддържа стабилния растеж на компанията, твърди анализаторът на Cowen & Co. Тимъти Аркури.
„Apple спечели почти целия пазарен дял, който можеше в Китай“, коментира той, посочвайки, че компанията държи около две трети от пазара на висок клас устройства в страната. Всеки растеж, посочва експертът, ще дойде от пазара на евтини устройства, който компанията преди избягваше.
Това означава, че Apple трябва да достигне до хора като сервитьорката Уан. 40-годишната жена използва телефон Nokia, който има само основни функции и може да бъде купен за под 100 юана. Тя твърди, че нейните колеги в ресторанта избягват iPhone, защото „нашето поколение е по-пестеливо, ето защо не иска да харчи толкова много пари“.
Хората, които ползват телефони с основни функции, представляват до голяма степен недокоснатата клиентска база на фона на стагнацията на целия китайски пазар на смартфони. Компанията за проучвания IDC прогнозира, че пазарът на смартфони в Китай е нараснал само с 1% през 2015 г., най-бавния темп на растеж от старта на статистиките.
Подобни потребители на местни марки от нисък клас тласкат нагоре конкурентите на Apple като Huawei, която се насочва все повече към премиум предложенията.
преди 8 години А, и моде+растите - ***+расти Д С И Бете ВГЗ ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар