IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Амбициите на HBO и новите битки на стрийминг гигантите

HBO стартира уеб услуга в Испания, изправяйки се срещу голям брой конкуренти

10:01 | 23.01.16 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Различни цени

Голямото предизвикателство за международния бизнес на HBO е не да покрие колкото се може повече страни. Въпреки че услугата в северните страни таксува по 10 долара всеки абонат, тя получава около 10 цента на абонат във Виетнам. Ето защо само 20% от приходите на HBO идват от чужбина, въпреки че две трети от 138-те млн. абонати на услугите ѝ са извън САЩ.

Стратегията за традиционно лицензиране е печеливша, ето защо HBO няма планове да я прекрати в много от европейските страни, твърди Плеплър. Наскоро компанията разшири своите лицензионни сделки в Германия, Италия и Канада. По думите му стратегията се определя от това на кои пазари оперира тя и как може да спечели повече от тях.

Въпреки че Netflix не притежава глобалните права за част от сериалите си, като “Къща от карти”, HBO притежава тези за почти цялото си съдържание. Това означава, че може да използва предаванията си като основа на стрийминг услугата си преди да придобие повече заглавия.

Испанската услуга

Саймън Сътън, президентът на HBO, отговарящ за международната дистрибуция и съдържание, не желае да коментира какво съдържание ще бъде включено в испанската услуга, нито колко ще струва тя, но очаква, че ще е подобна на HBO Nordic. Тази услуга има около 650 хил. абоната в момента, а по думите на Плелър компанията е доволна от това.

HBO Nordic не се представяше много добре при старта си през 2012 г., най-вече защото се сблъска с технологични проблеми. Освен това нямаше филми, докато Netflix разполагаше с такива, твърди Канан Винкатешвар, анализатор на Barclays. “Имаше предимно телевизионни предавания, така че не беше толкова привлекателна колкото Netflix”, посочва той.

Две трети от живеещите в Испания разполагат с високоскоростна интернет връзка. Около половината ползват широколентов интернет, но нямат платена телевизия, в сравнение с 16% в САЩ. Това сочат данни на компанията за проучвания Park Associates.

Живеещите в Испания показват голям интерес към HBO, коментира Сътън.

И все пак HBO ще се сблъска с конкуренция на испанския пазар. В страната вече има най-малко осем видео стрийминг услуги, които работят, в това число и една от Telefonica - доминиращият телекомуникационен доставчик, и Netflix, която се появи в страната през октомври и предлага шест месеца безплатен период на клиентите на Vodafone Group.

HBO ще трябва да инвестира в допълнителни програми, маркетинг и обслужване на клиентите, твърди Винкатешвар.

Много хора в Испания са израснали, гледайки онлайн видео без да плащат за него, коментира Брет Сейпингтън, директор проучвания в Park Associates. “Пиратството е много разпространено”, посочва той. “Да накараш потребителите да плащат е голяма трудност за абонаментите за видео и платените телевизионни услуги в Испания", допълва той.

По думите на Сътън Испания няма да е първата страна, в която HBO ще пусна само уеб услуга. “Испания няма да е първата и няма да е последната”, категоричен е той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:37 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още