IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Два проблема, с които Netflix ще се сблъска в Африка

Компанията се насочва към пазар, който може да ѝ донесе много главоболия

12:28 | 24.01.16 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Преди две седмици имаше голямо вълнение около разширяването на услугите на Netflix по света, като ентусиазмът се оказа най-голям в част от най-големите градове в Африка. Стрийминг услугата вече е достъпна във всички 54 африкански страни, пише Quartz.

Потребителите в Найроби например вече имат възможност да гледат някои от най-популярните холивудски продукции и то по същото време, като тези, които живеят в САЩ и Европа. Още по-вълнуващи са собствените продукции и лицензираните сериали и филми, които услугата предлага. Но нещата явно не се случват толкова бързо.

Може да сте чели много статии за все по-голямото навлизане на смартфоните в Африка, както и за увеличаването на достъпа до интернет в големите и средните по големина африкански страни като Нигерия, Кения и Южна Африка. Това не означава, че толкова много хора имат достъп до толкова стабилни интернет мрежи, колкото хората в САЩ, Европа и страни като Южна Корея, където всичко това вече се приема за даденост. Това е основното предизвикателство, пред което компанията се изправя в момента на този континент.

Но много хора вероятно ще наблюдават как Netflix се опитва да им зареди съдържанието, вместо да си почиват приятно, докато се наслаждават на съдържанието, което платформата предлага. Базираната в Калифорния компания ще се сблъска с множество предизвикателства на различните африкански пазари, но в повечето страни ще има два основни проблема – лошата интернет връзка и скъпите планове за трафик на данни в мрежата.

Но Netflix има план. Компанията е разработила технология за компресиране на видео, която ѝ позволява да показва предавания, филми и сериали дори при по-бавна интернет връзка. Главният изпълнителен директор Рийд Хейстинг беше оптимистично настроен към технологията, още когато обяви пускането на Netflix по света по време на Consumer Electronics Show в Лас Вегас миналата седмица.

"Нашите талантливи инженери непрестанно тестват компресирането на повече данни“, посочи той. „Целта е да доставяме данни толкова бързо и добре на всяко устройство“.

Проблемът, който някои забелязаха о време на събитието, е, че компанията няма сървъри в Субсахарска Африка или Индия, друг основен нов пазар.

Netflix твърди, че все още се опитва да изясни своята техническа стратегия за Африка, но разширява своята мрежа за доставяне на съдържание по целия свят.

"Това е първата ни седмица в Африка и на много други места в света и ние ще се научим кое работи добре (и кое не), а след това ще подобрим работата си с времето“, коментира говорителят на Netflix в имейл.

Скъп пренос на данни

Все още скъпите планове за пренос на данни стоят като проблем. В Нигерия например, план за 2 гигабайта данни може да струва до 20 долара на месец. Редовните зрители на Netflix ще използват няколко пъти повече данни месечно. Това ще струва доста скъпо в една страна, в която средната сума, която получават хората, завършили висше образование, е 500 долара на месец.

Въпреки тези предизвикателства някои африкански пазари изглеждат по-готови да приемат Netflix от други. Най-малкото потребителите са готови. В Нигерия смартфон абонаментите нарастват значително, а броят на интернет потребителите се увеличи три пъти за три години. Още по-важното е, че нигерийците в момента гледат повече видео съдържание на мобилни устройства, отколкото гледат телевизия. Кенийците обаче прекарват повече време пред телевизора, а не ползвайки мобилни телефони, таблети или лаптопи. По-малък брой притежават умни телевизори.

Стои въпросът и как Netflix ще повлияе на местните играчи в индустрията за стрийминг. В Южна Африка Naspers, която вече доминира на телевизионния пазар, вече влиза в играта. Като превантивна стъпка, свързана с пускането на Netflix, миналата година Naspers пусна ShowMax, видео услуга по заявка.

Артър Голдстък, управляващ директор на World Wide Worx, независима компания за проучвания в сферата на технологиите в Южна Африка, заяви миналата година, че услугите за видео по заявка ще достигнат бум.

„Всички тези играчи във видео стрийминга по заявка се насочват към един малък, но разрастващ се пазар. Всички те искат да бъдат на стартовата линия“, допълва той  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:40 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още