“Конкуренцията на китайския пазар на смартфони се увеличи значително през тази година”, заяви говорителят на Xiaomi, който отказва да коментира оценката на компанията и дали фирмата е изпълнила целта си за продажбите за 2015 г. По-думите на говорителя продажбите са “в рамките на очакванията”, а флаш продажбите са използвани преди всичко за нови телефони, веднага след производството им.
Липсата на технология от висок клас по отношение на чиповете също се превърна в проблем за Xiaomi миналата година.
Растежът на Xiaomi на чуждестранните пазари също е доста бавен, като през първите девет месеца на 2015 г. едва 8% от продажбите на компанията бяха осъществени зад граница, в сравнение със 7% през календарната 2014 г., посочва Canalys. Освен това малкото портфолио от патенти на Xiaomi се превърна в препятствие, когато фирмата пожела да разшири дейността си на пазари като Индия.
Всъщност това се оказа истински проблем, тъй като през декември 2014 г. Индийският върховен съд в Делхи наред Xiaomi да спре продажбата на всичките си смартфони в страната заради патентно дело, заведено от Ericsson. Година по-късно забраната все още е в сила, което означава, че компанията не може да продава най-известните си устройства, които работят с чипове на тайванския производител на чипове MediaTek.
Xiaomi обяви, че е продала 3 млн. смартфона в Индия между юли 2014 г. и август 2015 г., и 1 млн. смартфона там през третото тримесечие. Нейният среден ръст на тримесечна база е 45%, посочва компанията.
Липсата на диверсифицирана база от потребители е поредното предизвикателство пред Xiaomi. Компанията продължава да е “заключена в китайското демократично гето на мъжете между 18 и 30 години”, твърди Питър Фърман, председател на инвестиционната банка China First Capital. По думите му фокусирането на Xiaomi върху ниските цени влияе негативно на имиджа на марката.
През третото тримесечие средната цена на смартфоните на Xiaomi е била 122 долара спрямо 160 долара година по-рано, посочва IDC. Най-продаваният модел на компанията е най-евтиният ѝ - Redmi 2A, Който струва 76 долара, твърди анализаторът на IDC Джеймс Ян.
Поддръжниците на Xiaomi твърдят, че бъдещето на компанията ще бъде светло, тъй като компанията се насочва към изграждане на цяла система от умни продукти за дома. Други обаче са скептично настроени.