Китай също остава важен пазар за компанията, вторият по приоритет след САЩ. Но там Apple вече има изградени позиции и е добре позната на потребителите. Поредното доказателство за амбициите на фирмата в азиатската страна се оказа и пускането на Apple Pay на този пазар. По-интересното е, че марката стана най-предпочитаната от най-богатите хора в Китай и дори успя да изпревари имена като Hermes и Louis Vuitton, превръщайки се в топ лускозен бранд.
Но не само азиатските страни са сред списъка с цели на Apple. Компанията вижда потенциал за растеж и в арабския свят и дори се сдоби с първите си магазини Обединените арабски емирства. И все пак САЩ остава най-важният пазар за компанията.
Поглед отвътре
Най-значимата промяна, която Apple направи тази година в своя мениджмънт, подсказа и кой може да бъде евентуалният наследник на главния изпълнителен директор Тим Кук. Макар че Кук не дава никакви сигнали за оттегляне от поста, повишението на Джеф Уилямс до главен оперативен директор подсказа, че в компанията има друга личност, която заслужава голяма порция внимание. Уилямс е част от Apple още от 1998 г. и последно отговаряше не за какво да е, а за Apple Watch. Анализаторите оцениха добре решението, а самият Кук пък посочи, че това е най-добрият главен оперативен директор, с когото е работил.
Какво предстои?
Не стихват слуховете, че Apple може би ще влезе на пазара на умни превозни средства, за които разработва технологии в момента. Още през февруари започна да се говори, че технологичният гигант има планове в тази сфера, които все още остават забулени в тайна. Това би бил голям ход за компанията, като се има предвид, че експертите прогнозират, че през 2040 г. около 75% от автопарка на планетата ще се състои от автономни коли. Ето защо не една технологична компания проявява интерес към този пазар, в това число и гиганти като Google и китайската Baidu. Част от слуховете за Apple са свързани с електромобил, други пък са за пускането на автономно превозно средство. Предстои да разберем какво точно е намислила компанията.
От друга страна напоследък все повече се говори и за другите планирани продукти на гиганта, в това число и новия ѝ смартфон. Наскоро китайският уебсайт MyDrivers писа, че е открила продуктов списък на китайския мобилен оператор China Mobile за 2016 г., в който е вписан и новият iPhone 7c. Въпреки че новината не е потвърдена от Apple, се твърди, че той ще бъде с 4-инчов дисплей. Твърди се още, че той ще се появи на пазара през април - нещо необичайно за компанията, която по традиция пуска нови продукти през септември.
Същевременно Apple може би има големи амбиции в сферата на дисплеите. Анонимни източници разкриха, че тя е отворила тайно собствена продуктова лаборатория в Северен Тайван и в нея разработва нови дисплейни технологии. Решението показва желанието на технологичния гигант да намали своята зависимост от други компании, които разработват тези технологии, в това число конкурента ѝ Samsung Electronics, LG Display, Sharp и Japan Display.
Пред Apple стоят големи въпросителни, които обещават следващите 12 месеца да не бъдат никак скучни за технологичния свят.
преди 8 години Не ни ли зарадваха с такава статия и миналата година и пак за AAPL... отговор Сигнализирай за неуместен коментар