Apple Watch. Умните часовници са сред джаджите, за които светът все повече говори, но които все още не са направили своя бум, отчасти поради факта, че са силно зависими от смартфоните. Apple не разкрива колко бройки е продала от своя Apple Watch, но според Canalys за първите шест месеца от появата на устройството на пазара, от него са продадени 7 млн. бройки. Компанията за пазарни проучвания твърди, че това означава, че Apple е пласирала повече умни часовници от всички свои конкуренти взети заедно. Но погледите на анализаторите са насочени към последното тримесечие, което ще покаже каква е ситуацията на пазара и дали Apple има шансовете да запази своите лидерски позиции.
Apple Music. Музикалната услуга на Apple стартира през юни тази година с високи очаквания, изправяйки се очи в очи с най-голямата стрийминг платформа за музика в света - Spotify. Въпреки че шведската компания продължава да е лидер на пазара, Apple разполага с огромни ресурси благодарение на iTunes, които да ѝ помогнат да си извоюва лидерска позиция на пазара. През октомври компанията заяви, че Apple Music има 6,5 млн. абонати, които плащат за услугата ѝ, а други 8,5 млн. се възползват от безплатния модел. Но тя все още е доста далеч зад Spotify, която през юни заяви, че има 20 млн. плащащи си абонати и други 55 млн., които предпочитат услугата с реклами, която не се заплаща.
Финансовите резултати
Ако говорим за финансовите резултати на Apple за 2015 г., то със сигурност ще чуем фанфари. Определено това беше най-успешната за компанията година в цялата ѝ история. Приходите ѝ скочиха с цели 28% до 234 млрд. долара. Рекорди съпътстваха всички отчети на Apple през фискалната година. През първото тримесечие тя се похвали с продажбата на 74,5 млн. телефона iPhone, 21,4 млн. продажби на iPad и още 5,5, млн. на Mac. Приходите за периода достигнаха 58 млрд. долара и отбелязаха ръст от 27 на сто. Печалбата на акция пък достигна 2,33 долара.
Второто тримесечие донесе нов ръст на приходите, които достигнаха 58 млрд. долара, докато нетната печалба се оказа 13,6 млрд. долара. 69% от приходите пък дойдоха от чуждестранни пазари. Следващият отчетен период също беше рекорден - приходи от 49,6 млрд. долара и нетна печалба от 10,7 млрд. долара.
Рекордни бяха резултатите и през четвъртото фискално тримесечие, което приключи на 26 септември. За него Apple отчете 31% ръст на печалбата до 11,1 млрд. долара, или 1,96 долара на акция. Приходите ѝ пък скочиха с 22 на сто до 51,5 млрд. долара. Рекордни бяха продажбите на Mac и iPhone.
Пазарите
Всички действия на Apple през 2015 г. подсказваха, че тя насочва фокуса си към Азия, защото вижда голям потенциал за развитие на този пазар. През ноември тя отвори първия си магазин в Югоизточна Азия - в Сингапур. Ходът не е никак случаен - технологичният гигант знае добре, че пазарът на смартфони на континента расте и ще продължи да го прави. Поради това насочва своите ресурси натам.
преди 8 години Не ни ли зарадваха с такава статия и миналата година и пак за AAPL... отговор Сигнализирай за неуместен коментар