Добрите стари онлайн продажби
Отдавна минаха времената, в които говорехме за онлайн продажбите на музика като за ново явление. Но едно име остана на върха през цялото това време – iTunes. И през 2015 г. Платформата остана най-големият търговец на дребно с музика в света, като до юни тази година в каталога ѝ имаше 37 млн. музикални произведения. Същевременно разполага с над 75 млн. активни потребители месечно от цял свят, което е с 15 млн. повече спрямо две години по-рано.
Какво предстои?
През новата година фокусът остава върху стрийминга и надпреварата коя от тези услуги ще успее да се добере до най-голям брой потребители, склонни да плащат. Може би ще видим появата на нови платформи за музика по поискване и ще разберем дали сегашните стрийминг услуги използват най-удачния бизнес модел.
Това, което със сигурност можем да заключим, е, че бизнес моделът на индустрията не само се промени през последните три десетилетия, но и продължава да се трансформира. Ако преди две години почти не говорехме за стрийминг, днес той е разглеждан като шанс за възраждане на музикалния бизнес след тежките години на промени.
Прогнозите са, че приходите на музикалната индустрия ще се увеличат от 11,7 млрд. долара през 2015 г. до 15,7 млрд. долара през 2020 г. Бизнесът изплува. Насрещните ветрове са налице, но вече не сме свидетели на пораженческото мислене на компаниите, което подриваше бизнеса в предходното десетилетие. Днес музикалните компании са готови за битка. За всеки един слушател.