IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Музикалната 2015 г. - стриймингът, Адел и големите надежди

През тази година стрийминг услугите преживява няколко големи казуса, но бизнес моделът им остава под въпрос

12:05 | 02.01.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

От друга страна казусът “Spotify - Тейлър Суифт - Адел - Coldplay” предизвика няколко основни полемики, свързани с:

  • начина, по който стрийминг услугите заплащат на носителите на авторски права;

  • евентуалното обезценяване на музикалния продукт чрез безплатното му слушане в Spotify;

  • възможностите за отложено пускане на албуми в този тип платформи като начин за генериране на повече продажби;

  • поставяне под въпрос на безплатния модел на стрийминг услугите.

Битката на гигантите

Ако говорим за истинските битки в музикалната индустрия през тази година, то трябва да насочим вниманието си именно към стрийминга. Там битката за потребители става все по-ожесточена.

На пазара се появиха множество услуги, което значително увеличи конкуренцията. Сред най-интересните от тях станаха Apple Music и Tidal. Първата е любопитна с това, че зад нея стои една от най-големите технологични компании в света, създателката на iTunes, която има богат опит в музикалната индустрия и разполага с всички необходими ресуси, за да превърне услугата си в истинска заплаха за Spotify.

Втората пък е особено интересна от гледна точка на това, че е създадена от музикални изпълнители. Тя е дело на рапъра Джей-Зи, който заяви, че платформата му ще плаща справедливо на носителите на авторски права. Tidal рекламира себе си, използвайки множество известни имена от света на музикалната индустрия, включително Бионсе, Мадона и Принс. Дори предостави дял от компанията на част от тях и има претенцията да предоставя непрестанно ексклузивно съдържание от едни от най-харесваните музикални звезди в света.

Проблемът на Tidal се оказа фактът, че абонаментът, който предлага, е доста по-скъп от този на конкурентите ѝ, а на фона на възможността потребителите да слушат безплатно музика, било то и с реклами, навява анализаторите на идеята, че продуктът на Джей-Зи е обречен на неуспех. Проблемите на Tidal ясно проличаха през тази година, когато компанията успя да смени трима изпълнителни директори.

Музика на живо

Въпреки че музиката става все по-важна част от преживяването на потребителите, ползващи мобилни устройства, изпълненията на живо остават един от най-важните елементи в бизнеса.

Само в САЩ индустрията с изпълнения на живо генерира 20 млрд. долара през тази година. Това отчасти компенсира по-слабите продажби на музикални произведения, тъй като меломаните в страната купуваха повече билети за концерти от обичайното. Сред ключовите имена от гледна точка на турнетата се наредиха Grateful Dead, Тейлър Суифт, One Direction и Мадона.

С глобален мащаб британците One Direction, които преживяха една от най-бурните си години, оглавиха класацията на най-печелившите турнета на 2015 г. Момчетата, които се разделиха с един от членовете на бандата – Зейн Малик, продължиха своята световна доминация. Турнето им „On The Road Again” генерира цели 107,7 млн. долара според Statista.

Групата, родена от формата X Factor във Великобритания през 2010 г., успя да изпревари рок динозаврите Rolling Stones, които останаха втори с приходи от турнето си 80,7 млн. долара, класирайки се на трето място. Преди тях са Fleetwood Mac s 92 млн. долара приходи от концертите си на живо.

Като цяло в класацията за най-успешни турнета през 2015 г. преобладават по-младите изпълнители, макар че имена като Пол Макартни, U2 и Нийл Даймънд не могат да бъдат подминати. И все пак сред младите попълнения са имена като Тейлър Суифт и Ед Шийрън.

Последна актуализация: 11:49 | 09.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още