Критиките
Всички тези усилия не успяха да спрат критиките.
Миналата седмица от организацията на американските търговски представители предупреди компанията, че трябва да положи повече усилия, за да не попадне в черния списък, от който успя да се измъкне през 2012 г. Федералната агенция издаде сериозно предупреждение, че усилията на Alibaba за борба с пиратството не са достатъчни и тя трябва да направи повече през следващата година.
Регулаторът заяви, че носителите на права върху проблемните стоки са отправили критики към Alibaba, защото действа бавно и като цяло липсва прозрачност.
Въпреки че е най-големият оператор в Китай, Alibaba е силно зависима от вътрешния си пазар, който носи около 80% от нейните приходи. Със забавянето на китайската икономика, способността ѝ да развие своя бизнес в други страни ще бъде от решаващо значение.
Експанзия в чужбина
"През следващите 10 години няма да се задоволят само с китайския пазар. Те искат да привлекат чуждестранни търговци, които искат да продават в Китай“, коментира Мишел Ма.
Съоснователят на компанията Джак Ма вдигна тост за 2015 г., насочен към Wall Street, след като компанията направи рекордно първично публично предлагане.
Четири месеца по-късно Държавната администрация на индустрията и търговията в Китай издаде т.нар. „бял списък“, в който обвинява Alibaba в това, че е позволила на търговците да продаваш фалшификати на всякакви стоки – от вино до чанти.
Въпреки че компанията се възпротиви, а агенцията заяви, че документът няма „юридически ефект“, въздействието му върху книжата на компанията беше драматично. Те поевтиняха с повече от 40% в периода от отправянето на критиките до достигането на рекордно им дъно през септември.