IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Търговците на дребно в луда надпревара кой ще инвестира повече в Индия

Анализаторите обаче поставят под въпрос огромните инвестиции на компаниите

17:13 | 12.12.15 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Компаниите за електронна търговия харчат стотици милиони долари в Индия, като предлагат големи намаления на потребителите на всичко - от смартфони до фигурки на индуски богове. Всичко това в името на битката за пазарен дял, пише Wall Street Journal.

Amazon.com се изправя срещу местни конкуренти, финансирани от глобални рискови инвеститори. Сред тях са Flipkart Internet, oценявана на 15 млрд. долара, Snapdeal, оценена на 5 млрд. долара, както и One 87 Communications, която е подкрепяна от Alibaba Group Holding.

Най-големите компании обаче се сблъскват с месечни загуби от десетки милиони долари, твърдят инвестиционни банкери и мениджъри в индустрията. Това е резултатът от въпросните намаления, субсидираните доставки и инвестициите в инфраструктура и технологии, които да им дадат конкурентно предимство във втората най-населена страна в света.

Технологичните мениджъри и инвеститори, които са се съгласили да харчат толкова, за да се опитат да насърчат индийците да пазаруват онлайн, за първи път посочват, че ходовете им може би не са били оправдани. Индийският пазар на електронна търговия се очаква до достигне 11 млрд. долара до края на годината, според Goldman Sachs Group. Той е достатъчно голям, твърдят инвеститорите, както и достатъчно устойчив, че да не се нуждае от въпросните намаления и разпродажби.

Същевременно Индия е голяма, но сравнително бедна страна. Доходът на глава от населението възлиза на 1 500 долара годишно. Общите онлайн продажби в Индия миналата година достигнаха 4 млрд. долара, което е еквивалентно на четири дни онлайн пазаруване в САЩ.

Ръководителите на компании за онлайн търговия твърдят, че гледат в бъдещето. Електронните продажби растат бързо и се очаква да достигнат 60 млрд. долара и повече до 2020 г. Компаниитe твърдят, че е задължително да печелят нови клиенти, защото само най-големите играчи ще могат да оцелеят на пазара.

Огромната конкуренция прави нещата по-сложни. Amazon заяви, че ще инвестира 2 млрд. долара за разширяването на операциите си в Индия. Днес компанията е готова да похарчи още повече, ако е необходимо.

“Ще инвестираме, каквото трябва, за да спечелим”, коментира ръководителят на бизнеса ѝ в Индия Амит Агарвал. Анализаторите твърдят, че компанията инвестира по 25 млн. долара месечно в страната, което обаче е по-малко от миналата година, когато инвестираше по 50 млн. долара месечно. Amazon отказва да коментира точните суми, но твърди, че се фокусира върху изграждането на мрежа от складове и логистична инфраструктура там.

Flipkart, най-големият играч в електронната търговия по стойност на продаваните стоки, харчи по 50 млн. долара месечно в Индия, твърдят източници, запознати с финансите на компанията. Ръководството ѝ се чувства принудено да харчи повече от конкурентите, за да може да привлече още клиенти. Flipkart също отказва да коментира.

Нейният най-близък конкурент Snapdeal отчете загуба от 206 млн. долара за годината, която приключи на 31 март. Много стартъпи започват със загуби, но все повече инвеститори започват да поставят под въпрос манията за инвестиции в Индия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:21 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още