Растежът
Растежът може да се съживи отново през четвъртото тримесечие, е в което влиза 11 ноември – Денят на самотните сърца в Китай, местният еквивалент на Черния петък, свързван с множество промоции за пазаруване. Надеждите са свързани с последния модел на Redmi Note. Компанията, която обикновено обновява своите смартфони с марката Mi по време на третото тримесечие, все още не е обявила Mi 5, след като миналата година на пазара се появи Mi 4.
“През следващите 12 месеца ще стане очевидно какво прави Xiaomi за умните домове и по отношение на услугите“, твърди Ханс Тун, управляващ партньор в GGV Capital, един от инвеститорите на Xiaomi.
Хюго Бара, който е вицепрезидент на Xiaomi, отказва да коментира целите за продажбите или оценката и твърди, че на тези въпроси може да отговори главният финансов директор Шоу Дзъ Чъу, който не е откликнал на изпратените му имейли с молба за коментар.
Xiaomi избягва определянето си като производител на смартфони. Вместо това твърди, че е „интернет компания“, която създава различни устройства и предоставя онлайн услуги. Xiaomi и нейните филиали продават телевизори, батерии, камери, фитнес тракери и дори самобалансиращи се скутери. Хардуерните ѝ предложения включват игри, устройства за плащания, мобилни телефони и съхранение на данни в облака.
Лоялност
Тези други продукти, като Mi Air Purifier 2, който беше пуснат тази седмица, според Тун помагат на Xiaomi да разшири продажбите си и да привлича потребителите към една екосистема, която свързва устройства от дома с интернет и управлението им чрез мобилни устройства.
Допълнителните бизнеси са все още сравнително малки, а компанията очаква подразделенията ѝ, предоставящи услуги, да донесат само 1 млрд. долара от очакваните 16 млрд. приходи, очаквани тази година, коментира Бара в интервю през юли. Продажбите на смартфони отвъд Китай са едва 7% от общите ѝ през третото тримесечие според Strategy Analytics.
Xiaomi се сблъсква с проблеми, отчасти защото конкурентите ѝ Huawei, Lenovo и Gionee бързо копираха нейния бизнес модел на ултра тънки устройства, хубави уебсайтове и ниски цени, което позволява на потребителите лесно да преминават към следващия нов модерен телефон.
"Xiaomi беше много популярна, защото беше първата марка, която рекламира телефоните си като лимитирана серия", твърди Чен Си, 25-годишен мъж от Пекин, който си е купил Mi 3 след пускането му на пазара през 2013 г., посочвайки, че го е привлякъл неговия хубав дизайн. "Не бих казал, че съм лоялен на Xiaomi, просто смятам, че телефонът трябва да е достъпен и лесен за използване. Ако не е, тогава просто ще избера друго".
Година по-късно той си взима iPhone 6.