Случващото се предполага, че Google не може да запази първоначалния си бизнес, докато се случва това. Компанията ѝ майка Alphabet полага различни усилия, в това число пускането на балони с горещ въздух, които да предоставят интернет в отдалечени части на света.
Уеб търсенето генерира по-голямата част от годишните приходи на Google, които възлизат на 70 млрд. долара. И за първи път от повече от десетилетие, онлайн компанията има истински главоболия, свързани с търсачката ѝ.
Apple започна да позволява на потребителите на iPhone да намират това, което търсят, без да прекарат и секунда в Google. Опитайте се да напишете “Тейлър Суифт” в Safari в iPhone и ще бъдете препратени директно към списък с нейните песни в iTunes. А тук Google не е необходима.
Ако търсите нов часовник, докато си лежите на дивана, е по-вероятно да използвате приложението на Amazon, вместо да се опитвате да пишете в малкото поле на търсачката на Google.
Инвеститорите в Alphabet са добре запознати с всичко това, а в момента са добре настроени към случващото се. Въпреки това то не променя мобилната реалност, която стои пред компанията. Приходите, които гигантът генерира тази година от всеки клик върху реклама, се свиха с 10%, отчасти защото рекламите не са толкова достъпни на смартфони, колкото на настолни компютри при уеб търсене.
За да отговори на променящите се навици на потребителите, Google ще трябва да продължи да се бори със зъби и нокти да остане дестинация номер едно за всички, които търсят нещо в мрежата. В противен случай всички ще се научат да живеят без нея.