Според Том Канг, анализатор на Counterpoint, серията Galaxy J надхвърля по продажби всяка друга серия от телефони на Samsung през третото тримесечие на годината, включително и на ключовия модел Galaxy S6, популярния, но скъп Galaxy Note или средния клас устройства от серията Galaxy A.
Galaxy J5 беше един от най-добре продаващите се модели на Samsung през септември, което помогна на компанията да възстанови дела си на пазари като Индия, където той се свиваше, посочва Канг.
Успехът на линията J подчертава и страхотната мощ на компанията в традиционните канали за офлайн дистрибуция, за които се грижи от години, за разлика от новите ѝ китайски конкуренти, които подобно на Xiaomi залагат единствено на стратегия за онлайн продажби.
Но не е ясно докога ще продължи този възход на ниския клас устройства на Samsung. Според колегата на Канг Нийл Шах китайските марки вече оказват много голямо влияние върху ниския клас устройства в онлайн каналите.
Шах смята, че успехът на Samsung може да доведе до временен растеж. Но предстои да се разбере дали технологичният гигант ще успее да продължи тази инерция по отношение на обема на продажбите и през следващите няколко тримесечия.
Разбира се, дори успехът на Samsung да зависи от дела ѝ в сегмента със среден и нисък клас устройства, не е ясно дали това няма да е просто една куха победа.
Маржовете на печалба от мобилни устройства на компанията се сринаха със 7% през третото тримесечие на миналата година, докато Xiaomi и Huawei успяха да привлекат повече потребители. Оттогава Samsung се бори да вдигне отново маржовете си над 10%, както ръководството ѝ обеща на инвеститорите, а продажбата на евтини смартфони няма да помогне за това. През третото тримесечие на 2015 г. маржът на печалбата на Samsung достигна 9%. От компанията отказват да коментират въпроса.