Samsung Electronics продава повече смартфони, отколкото по това време миналата година, но днес има по-малко причини да празнува, пише Wall Street Journal.
Миналата седмица южнокорейският технологичен гигант обяви първия си ръст на печалбата за тримесечие на годишна база от 2013 г. насам.
През 2015 г. Samsung продава повече евтини телефони и по-малко висок клас устройства спрямо 2014 г., сочат данни на компанията за проучвания Counterpoint Technology Market Research. От Samsung не разкриват данни за продажбите на смартфони.
През третото тримесечие на 2015 г. Samsung е продала 84 млн. смартфона, което е с 6,3% повече спрямо същия период миналата година, и повече от следващите два играча в класацията на топ производителите на този тип устройства - Apple и Huawei, взети заедно.
Но въпреки че 55% от смартфоните ѝ са били на цена от 301 долара или повече миналата година, продажбите на висок клас устройства на Samsung са спаднали до едва 40% от общите продажби на смартфони на Samsung, посочват от Counterpoint.
Устройствата, струващи 200 долара и по-малко, в момента представляват 28% от общия брой смартфони, продадени от Samsung, спрямо 30% по това време миналата година.
Въпреки че в момента Samsung продава повече смартфони, тя не получава много от тях, или поне печели толкова, колкото през 2012 и 2013 г. Но данните предполагат също, че компанията е готова да се впусне в битка с китайските си конкуренти, които продават евтини устройства. Въпросните компании се появиха през 2013 и 2014 г. и крадат от пазарния ѝ дял и от печалбата.
Първоначално някои анализатори изразиха загриженост, че Samsung не е свалила достатъчно цените на своите среден и нисък клас телефони, за да се изправи очи в очи с Xiaomi, Huawei, Lenovo и други китайски компании, които предлагат конкурентни устройства на по-ниски цени.
Но данните предполагат, че Samsung е готова да скочи в дълбоките води. Голяма част от продажбите са на новата серия Galaxy J - нисък клас телефони, които Samsung продава евтино и включва в тях прилични характеристики и спецификации, благодарение на което се продават добре според Counterpoint.