В класическата видео игра Супер Марио е водопроводчик, който скача над зейнали пред него пропасти, за да се опита да достигне до следващото ниво. Сега създателят на играта Nintendo попада в подобна ситуация, пише в свой анализ Wall Street Journal.
„Ако не успее, играта ще приключи“, твърди Серкан Тото, базиран в Токио консултант в индустрията за игри. „Ако успее да премине на следващото ниво, ще отключи един напълно нов пазар за покоряване от Nintendo“,
Компанията твърди, че до края на годината ще представи първата си игра за смартфони.
Това е скок, който Nintendo дълго отлагаше, предпочитайки да заложи на сигурното – трандиционния си, базиран на конзолите, модел на игра. Избирайки това, тя пропусна конструктивната промяна в индустрията – възходът на мобилните игри, които компанията за проучвания Newzoo смята, че ще надминат конзолните игри по продажби в цял свят през тази година за първи път в историята.
Nintendo успя да се промени значително през изминалата година. Преди тя беше известна с консервативността си, но напоследък базираната в Киото компания е все по-отворена и дори сключи сделки за партньорство в области като мобилни технологии и тематични паркове.
Най-радикалната промяна, която Nintendo прави, е насочването към игрите за мобилни устройства. След като преди избягваше този формат, през март вече покойният президент на компанията Сатору Ивата обяви партньорство с DeNa, базиран в Токио разработчик на мобилни игри.
Някои анализатори твърдят, че новините за игрите и това дали Марио или други герои на Nintendo ще се появят отново, ще бъдат обявени през следващите няколко дни. В сряда компанията трябва да представи финансовите си резултати и да разкрие на инвеститорите детайли за стратегията си.
През този месец Nintendo се присъедини към други инвеститори, които вложиха около 30 млн. долара в Niantic, компания, която разработва и развива технология за разширена реалност. Niantic преди време заяви, че работи с Nintendo и още един партньор – Pokemon Co., по игра за мобилни устройства, наречена Pokemon Go.
Niantic, която е базирана в Сан Франциско, развива мобилно заглавие, наречено „Ingress”, което използва Google Maps, за да поставя маркери около исторически обекти и други забележителности, които играчите трябва да уловят.
„Правим неща, които никой друг не прави“, твърди главният изпълнителен директор на Niantic Джон Ханке.
Анализаторът Атул Гойал от Jefferиes & Co твърди, че сделката с Niantic, както и партньорството с DeNa, показват, че мобилните игри не са просто малък опит за Nintendo. “Вярваме, че това ще се превърне в основния бизнес на Nintendo”, пише той.
Инвеститорите са оптимисти, че богатият каталог от герои на компанията ще помогне за генерирането на допълнителни приходи, когато те бъдат адаптирани за нови формати. Ето защо цената на акциите на Nintendo скочи с близо 70% след като сделката с DeNa беше обявена през март.