“Дигиталната икономика е нещо реално и е тук, за да остане“. Така изглежда голямата картина, очертана в новия доклад на SAP – „Value Creation In A Digital Economy”.
Ако трябва да обобщим ключовите думи от него и от казаното в рамките на SAP Telco Day 2015, то трябва да говорим за „промяна“, „нови бизнес модели“, „несигурност“, „повече риск“, „допълнителна стойност“, „Потребители – с главно П“. И не само в света на телекомуникациите, какъвто е фокусът на събитието на SAP, което се проведе за първи път миналата година.
Според главния изпълнителен директор на SAP Бил Макдермот въпросът, който стои пред компаниите днес, е как да постигнат баланс между създаването на добър бизнес, работейки в една нова инфраструктура, и да създават иновации, без това да води до сътресения във фирмите.
Как се промениха правилата?
Вече не е достатъчно да си голям в бизнеса. По-важното е да си готов бързо да се трансформираш, да инвестираш смело в иновации, които не са свързани с бърза възвръщаемост на инвестициите, но са дързък поглед в бъдещето.
„Новият ви бизнес модел е въпрос на въображение. Но се уверете, че той ще проработи“, категоричен е Антонио Присчан, ръководител бизнес развитие в Altima.
Експертите в индустрията са категорични за едно - правилата на играта са се променили и продължават да се променят.
Пример за това е Uber - компания, която не просто предлага услуга, свързваща дигиталните услуги с реалните, но и променя напълно логиката на работа в една цяла индустрия. Facebook от своя страна не е просто популярна социална мрежа, а е най-голямата медийна компания, въпреки че реално самата тя не създава съдържание. Границите се размиват. Alibaba е прочута като най-голямата компания за електронна търговия в света. Но тя оперира и в света на финансовите услуги, стъпва смело в света на технологиите и прекрачва разделителните черти в индустрията.
Петте тенденции
Според SAP има пет основни тенденции, които подпомагат дигиталната икономика и променят бизнес пейзажа по начина, по който го виждаме в момента.
1. Хиперсвързаност
“Интернет на нещата” (Internet of Things - IoT) е израз, който даде нов поглед към индустриите. Възможността за свързване на всичко наоколо в система, която работи, изглежда все по-привлекателна за мнозина.
“Няма спор, че Интернет на нещата ще стане реалност. Но, както знаете, в бизнеса, това не е достатъчно. Всичко, което може да бъде направено, ще бъде направено. Въпросът е да има реална полза от него”, коментира Ахим Хеберстрейт, глобален ръководител на SAP, отговарящ за новите дигитални бизнеси в телекомуникациите.
По думите му Интернет на нещата не е “просто за свързване на нещата”, а е процес, който носи големи възможности за бизнеса, за икономиките и обществото. Според Хеберстрейт IoT дава път на новите бизнес модели, подсказва за продукти и услуги с повече добавена стойност. И тук не говорим за замяна на една стойност с друга, а за допълнителна такава.
Обобщено, Интернет на нещата е “експлозия на връзките”, което вероятно плаши бизнеса, но същевременно му открива нови хоризонти.
2. Изчислителни технологии
Технологичните ограничения на XX-ти век са зад гърба ни. Работата в мрежи и развитието на изчислителните технологии способстват създаването на нови бизнес възможности. Статистиките днес потвърждават това - 3,1 млрд. души в света са потребители на интернет според Miniwatts Marketing Group. Тези, които ползват социални мрежи, са 1,3 млрд.
Бизнесът мисли за реорганизация на операциите си, подобрявайки веригата си за доставки например или ускорявайки извършването на процесите, които преди отнемаха часове и дори дни. Променя се начинът, по който хората работят.
Резултатът от новия "бърз" начин на живот е, че компаниите трябва да са наясно, че потребителите вече не са готови да чакат, защото има достатъчно добри технологии, които да свършат всичко бързо.
преди 9 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар