Разходите за декстоп реклама се сриват заради нарастването на мобилната реклама, отчита анализаторската компания eMarketer. Тази тенденция ще окаже голям натиск над издателите, които се опитват да генерират приходи от постоянно увеличаващата се аудитория, използваща смартфони и таблети, пише Wall Street Journal.
Американският пазар на мобилна реклама е напът да засенчи разходите за десктоп реклама за първи път тази година, сочи доклад на eMarketer. Рекламодателите ще похарчат 30,45 млрд. долара за мобилни реклами през 2015 г., което е с 59% повече от 2014 г.
Междувременно eMarketer прогнозира, че десктоп рекламите ще спаднат до 27,67 млрд. долара тази година, след като през 2014 г. бяха 30,54 млрд. долара, а през 2013 г. - 32,36 млрд. долара, когато достигнаха пик. Emarketer твърди, че немобилната дигитална реклама включва други, свързани с интернет устройства, но разходите за реклама там са много малки.
"Ако гледаме дигиталния пейзаж, десктоп рекламата определено спада, докато мобилната се радва на все по-голям и по-голям дял“, посочва анализаторът на eMarketer Моника Пърт. По думите ѝ рекламодателите пренасочват бюджетите си и се фокусират върху формата, който им носи най-големи резултати.
Но не всичко е насочено към ръста на мобилната реклама. Въпреки че уеб гиганти като Facebook и Google печелят доста от мобилните реклами, традиционните и онлайн издателите преживяват това, което се нарича още „мобилна пропаст“ - читателите използва мобилни устройства повече от всякога, но приходите от реклама, идващи от мобилни устройства, не запазват темпа си на растеж.
Данните на eMarketer за десктоп рекламата са също притеснителни за издателите, тъй като този терен им е много по-познат от мобилния.
Американските разходи за мобилна реклама през 2015 г. ще представляват 52,4% от дигиталните разходи, или 16,6% от всичките целия рекламен пазар, възлизащ на 183,64 млрд. долара според eMarketer.
Компанията твърди, че рекламодателите ще похарчат 15,55 млрд. долара за мобилна дисплейна реклама тази година, в което влизат 2,78 млрд. долара за мобилна видео реклама. Рекламите при търсене ще генерират 13,62 млрд. долара, показва докладът.
Мобилната реклама ще изпревари печатната (във вестници и списания), която eMarketer оценява на 15,8% от американския рекламен пазар за тази година, или 29,03 млрд. долара.
Телевизията остава най-голямата рекламна категория според доклада, със своите 37,9% от американския пазар, или 69,56 млрд. долара.
През април компанията за проучвания прогнозира, че в световен мащаб мобилната реклама ще надвиши 100 млрд. долара през следващата година и ще донесе повече от половината приходи на световния пазар на дигитална реклама.