Apple увеличава своя пазарен дял през второто тримесечие, в рамките на което продажбите на смартфони в света нарастват с най-бавен темп от 2013 г. насам, твърди компанията за проучвания Gartner.
Производителят на iPhone може да се похвали с дял от 14,6% за тримесечието. За сравнение - година по-рано той беше 12,2%.
Конкурентът Samsung Electronics пък отчита спад в пазарния дял от 26,2% за миналата година до 21,9% през второто тримесечие на 2015 г., посочват още от Gartner.
Според компанията световните продажби на смартфони на крайни потребители са достигнали 330 млн. бройки през тримесечието, което е с 13,5% повече спрямо същия период на 2014 г.
"Въпреки че търсенето на по-евтини 3G и 4G смартфони продължава да стимулира растежа в развиващите се пазари, като цяло продажбите на смартфони остават смесени в различните региони през второто тримесечие на 2015 г.“, коментира Аншул Гупта, директор изследвания в Gartner.
Азиатско-тихоокеанският регион (без Китай), Източна Европа, Близкият Изток и Африка са най-бързо развиващите се региони, благодарение на доброто представяне на китайските и местните доставчици. За сметка на това продажбите на смартфони в Китай спадат за първи път от година, свивайки се с 4 на сто.
Въпреки пускането на новите модели Galaxy S6, високият клас телефони на Samsung продължават да се борят с конкуренцията на новите предложения на Apple, които също са с по-голям екран. Samsung губи 4,3% пазарен дял и отбелязва 5,3% спад в продажбите на смартфони през второто тримесечие на 2015 г.
Huawei се радва на най-голям ръст на продажбите – от 46,3%, благодарение на силните продажби в чужбина и тези на 4G телефони в Китай. Продажбите на iPhone се покачват с 36%, както на развиващите се, така и на развитите пазари, посочват от Gartner. Това помогна на Apple да се сдобие с 2,4 процентни пункта пазарен дял.
Общите продажби на iPhone в Китай се увеличават с 68% до 11,9 млн. броя.
Двуцифреният ръст на Apple в сегмента с висок клас устройства продължава да влияе негативно на продажбите на премиум телефони на нейните конкуренти и на маржовете на печалбата им.
По отношение на операционните системи глобалният дял на Android е засегнат от слабото представяне в Китай през второто тримесечие на 2015 г. и силното представяне на Apple в страната, която взима от пазарния ѝ дял през последните три тримесечия.
“Android отбеляза най-сниския си ръст на годишна база от 11%, като делът на операционната система достигна 82,2% през второто тримесечие на 2015 г.“, коментира Гупта.
Същевременно Microsoft продължава да прави опити да засили търсенето на Windows Phone, дори и в ниския сегмент.