Често срещана мантра е, че служителите са най-големият ресурс на всяка една компания. Но също толкова вярно е, че те може да са и най-големият ѝ пасив.
Едва ли минава седмица, без дадена компания да не падне жертва на служители, които са се превърнали в неин враг, пише в свой анализ сп. Economist.
Нека си припомним само случая с Ashley Madison – сайт за съпружески двойки, които търсят извънбрачна афера. На 20 юли той заяви, че е хакнат. Според главния изпълнителен директор Ноел Байдерман атаката е била дело на вътрешен човек.
Малко по-рано, на шести юли, HSBC уволни група служители, за които е разбрала, че са се снимали по време на „имитация на обезглавяване в стил Ислямска държава“ на азиатски колега, който бил облечен в оранжева роба.
Според списанието най-масово често срещаният пример за врага отвътре е измамникът. Economist Intelligent Unit редовно организира проучвания сред висши мениджъри по тази тема.
През 2013 г. проучването показа, че около 70% от запитаните компании са пострадали поне веднъж от такава измама, в сравнение с 61% при предишно изследване. Често измамите са на дребно – проучване на YouGov сред британски служители през 2010 г. разкрива, че четвърт от онези, които имат право на служебни разходи, са ги раздули.
Измамите обаче може да са много по-дръзки – например от бивши служители, навредили с открадната технология и ноухау или клиентски списъци.
Още по-вредни са вандалите. Те обикновено за водени от желание за отмъщение, а не от рационален мотив.
Дейвид Робертсън от K2 Intelligence напомня за случая в британска производствена компания в процес на преструктуриране. Случайно член на IT отдела открил, че името му е вкарано в списък за съкращаване на служители.
Той успял да отвори „заден вход“ в системата на компанията от свой домашен компютър и нанесъл сериозни щети – изтривал файлове, публикувал имейли от името на мениджъри и качвал порнографски материали.
Най-добрият начин за справяне с тези "вълци" в овчи кожи е мениджърите да се отнасят добре и с уважение към служителите си. Именно тук много фирми се провалят, пише още The Economist. На думи те може да твърдят, че нищо не е по-важно от служителите им, но вътре служителите чувстват, че е точно обратното.
Така се оказва, че най-големият проблем на мениджърите да направят повече с по-малко пари е, че може да превърнат овцете във вълци, а така и най-големия актив - в сериозен пасив.
преди 9 години *** може да викаш на баща си, ако го познаваш, куха червена кратуно... питал си ме, нали пишеш във форум, ако искаш нещо лично да кажеш на Мави ***, довечера в леглото, не тук ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Имах 40-50 души наемни работници. Поуката ми от това време е, че никога не можеш да угодиш на работник! Затова, както казваш, сега съм занаятчия и "правя най-добрия хляб". А който иска без предприемачески риск да взема предприемаческа заплата - да си потърси други балами, които да му я дават! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години И един Важен добъвък!Добрият хлебар, Не е добър директор на хлебозавод! Или още по-обобщено - добрият занаятчия, не е добър мениджър! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Скромният ми опит в управление на хора/област предимно услуги, и мах 30човека, имам опит И от чужди компании/, показва, три неща, основни. Второстепенни на тази база има доста. Първо, за подобно нещо човек все пак е добре да поучи малко /малко, но качествено/не е нужно да е ВУЗ дори. Второ необходим е опит задължително. И трето, но важно по значение, НЕ от всяко дърво СТАВА ***, колкото и да учи и колкото и опит да трупа. Едни просто го могат други и в пенЦионна възраст са неуки. Без качествено управление не става. На база уменията, знанията и капацитета на един управляващ, може да се получи правилно, често с индивидуални решения, управление на персонал и максималното използване на капацитет, без опасност от загуба на качествен персонал или създаване на обстановка "държавна работа, е` ал съм му М...та".... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Мави се занимавал с реален бизнес, хахахахаха... надали, като гледам колко е *** отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Най-добрият начин за справяне с тези "вълци" в *** кожи е мениджърите да се отнасят добре и с уважение към служителите си. Именно тук много фирми се провалят, пише още The Economist.----Ето това е живата истина ! А "уважението" на "шефа" към служителя се изразява от 1-о до 5-о число на месеца! Един пишман "инвеститор" имаше следната максима: "Ако работника е доволен, значи съм се прецакал!" ... и той гледа да не се "прецаква" ! Но пък и работника не иска да се прецака ... и така кръга се затваря! отговор Сигнализирай за неуместен коментар