Вграждане на видеа в други сайтове
Видеата, качени във Facebook, могат да бъдат вграждани в други сайтове – функция, която беше въведена през пролетта на тази година. Това означава, че Facebook получава кредит за видеото, дори и да е гледано на друго място.
Гледате, докато скролвате
По-рано този месец Facebook започна да експериментира с видеа, които изскачат, а потребителите могат да ги гледат, докато скролват надолу в списъка с новини. Възможността за извършване на няколко неща едновременно ще улесни компанията в показването на повече реклами и видеа едновременно. Twitter и YouTube вече имат тази функция в мобилните си приложения.
Препоръчани видеа
Наскоро Facebook започна да тества препоръчването на видеа в мобилното си приложение. Това е същото, като препоръчаното съдържание в YouTube. Освен това Facebook експериментира с бизнес модел за разделяне на приходите от видео съдържание със създателите му.
Социална дистрибуция
Освен тези нови функции Facebook има едно много голямо предимство пред YouTube. Социалната мрежа е толкова популярна, че публикуването на видео в нея гарантира голяма гледаемост на видеата, което представлява истинска заплаха за господството на YouTube. Неспособността на Google да поддържа по този начин видеа в социалната си мрежа Google+ означава, че YouTube все още разчита на трети страни, включително Facebook, за разпространението на видеата си. В резултат от това YouTube все още има проблем с потребителските възприятия – хората все още я считат за гигантска видео търсачка.
Бъдещите планове на Facebook може да включват навлизането в друга област, която е силна за YouTube – музиката. Социалната мрежа не създава собствена стрийминг услуга, за да се конкурира с Apple и Spotify, разкри говорителят на компанията. Но се носят слухове, че се среща със звукозаписни компании, за да започне да тества как популярните музикални видеоклипове могат да бъдат разпространявани повече през сайта ѝ.