Близо 1000 компании произвеждат смартфони по света. Само една жъне почти цялата печалба. Apple записа 92% от общата оперативна печалба на осемте топ производители на смартфони през първото тримесечие, което е значително повече от 65-те процента година по-рано, посочва управляващият директор на Canaccord Genuity Майк Уокли. Според компанията на Samsung Electronics се полагат едва 15%, пише Wall Street Journal.
Apple и Samsung носят повече от 100% от печалбата на индустрията, тъй като другите производители отчитат загуби, сочат данните на Canaccord.
Събитията миналата седмица подчертаха тези разлики. Apple иска от доставчиците си да произведат рекорден брой от новите модели на iPhone, а Samsung прогнозира разочароваща печалба. HTC пък отчете загуба за тримесечието, докато Microsoft отчете 80% спад в стойността на своя бизнес със смартфони, придобит миналата година от Nokia.
Делът на Apple от печалбата е впечатляващ, като се има предвид факта, че компанията продава по-малко от 20% от всички смартфони на пазара, ако говорим за брой. Това несъответствие подчертава способността на компанията да продава устройствата си на по-високи цени.
Нейните конкуренти използват предимно операционната система Android, така че разграничаването на предложенията им е по-трудно и кара много потребители да сравняват преди всичко цените. Освен това Samsung и HTC направиха редица грешни стъпки през последните години.
Нийл Моустън, изпълнителен директор на компанията за маркетингови проучвания Strategy Analytics, твърди, че много от производителите, ползващи Android, се лутат между ниския клас устройства като китайската Xiaomi, и премиум предложенията на Apple.
„Съществува опасност да се озовеш в капан по средата“, коментира Моустън. По думите му в света има около 1000 марки смартфони, в това число няколко стотици в Китай.
Дори Samsung, която от известно време постигна успех в производството на телефони във всички ценови сегменти, сега страда от факта, че на пазара има твърде много играчи. Миналата седмица компанията обяви, че очаква седмото си поредно тримесечие на спад в печалбата. Samsung изглежда не успя да прецени достатъчно добре какво ще е търсенето на най-новите ѝ телефони, като произведе твърде много бройки от Galaxy S6 и недостатъчно от по-скъпия, който е с извит екран.
Резултатите показват, че условията в бизнеса със смартфони, който Apple промени с iPhone през 2007 г., се променят изключително бързо. По това време финландската компания Nokia прибираше около две трети от печалбата на индустрията, посочват от Canaccord.
До края на десетилетието Apple и BlackBerry успяха да се присъединят към Nokia, превръщайки се в топ производители. До 2012 г. Apple и Samsung си поделяха печалбата 50 на 50. Сега Apple стои много пред другите.
Със сигурност повечето производители имат различни стратегии от Apple, която получава лъвския пай от приходите от продажбата на телефони.
Microsoft и Xiaomi се опитват да печелят след продажбата на телефоните си от платени приложения, аксесоари за телефони и други. Samsung печели и от производството на компоненти за телефони, които ползва в своите устройства, но и продава на конкурентите си.
Представителите на Samsung и HTC не желаят да коментират това. Говорителят на Microsoft също е отказал коментар. Този на китайската Huawei Technologies твърди, че бизнесът на компанията с потребителски стоки е печеливш и расте, откакто компанията продава повече устройства в средния и високия клас.
През октомври Lenovo пък купи Motorola Mobility, а ръководството на компанията твърди, че очаква този бизнес да стане печеливш в рамките на шест тримесечия. Говорителят на Apple не желае да коментира.
От ключово значение за доминацията на Apple са високите ѝ цени. Миналата година iPhone беше продаван по света средно за 624 долара. За сравнение устройствата с Android се продаваха на средна цена от 185 долара според Strategy Analytics.
През фискалното тримесечие, което завърши на 28 март, Apple продаде 43% повече телефони iPhone спрямо година по-рано и на по-висока цена.
преди 9 години Ейпъл са като Кока кола, подсладена газирана вода, много реклама и маркетинг и високи цени! Някой ден ще лъсне, колко е гол царя! отговор Сигнализирай за неуместен коментар