Мина седмица, откакто Apple Music стартира официално, а както изглежда един от най-печелившите през този период е най-големият ѝ конкурент – Spotify. Шведската компания се радва на най-добрата си седмица в САЩ, пише Bloomberg.
Онлайн магазинът на Apple – Apple Store, класира мобилните приложения по това колко пъти са били изтеглени в рамките на даден период. Списъкът показа, че Spotify е прекарала пет поредни дни като деветото най-теглено приложение за iPhone в САЩ, място, което не е достигала от декември 2013 г. След това Spotify падна на десето място, което също я поставя по-напред от представянето ѝ във всеки един ден от нейната история.
По-голямото внимание върху стрийминга на музика като цяло е нещо добро за Spotify. Мобилното приложение се радва на голям скок в представянето си по брой сваляния и в деня, в който Джей-Зи пусна своята стрийминг услуга Tidal.
Разбира се, броят на свалянията не е единствената мярка за успеха на компанията. Най-големият въпрос е колко хора се регистрират за ползването на нейната премиум абонаментна услуга – информация, която не става ясна от тези данни. Говорителят на Spotify не е отговорил веднага на запитването на Bloomberg за коментар по темата.
Apple смята, че най-големият ѝ пазар ще бъдат хората, които все още нямат абонаменти за стрийминг на музика, така че не се позиционира като „убиеца на Spotify”.
Със сигурност една седмица не е достатъчна, за да видим как ще се представи услугата на Apple, особено като се има предвид, че клиентите на компанията все още се възползват от тримесечния безплатен период, който тя предостави. Най-големият тест ще се случи след три месеца, когато потребителите ще трябва да решат дали да започнат да плащат за Apple Music.
Ако всичко, което услугата успее да направи, е да привлича потребителите, които вече плащат за абонамент в Spotify, това ще бъде провал както за Apple, така и като цяло за стрийминг услугите.
Същевременно Spotify продължава да разширява бизнеса си по цял свят. Едно от най-големите ѝ предизвикателства обаче е фактът, че едни от най-добрите ѝ потребители са потребители на Apple.
Въпреки че Apple Music вероятно ще предложи версия за Android, реалното ѝ предимство ще се вижда ясно на устройствата на Apple, където компанията контролира изцяло преживяванията на потребителите.
Spotify изрази загриженост, че Apple може да използва това предимство, като начин да прокара на преден план своята услуга. Това може да се превърне в основен проблем в някакъв момент. Но засега стрийминг услугите се развиват заедно.