IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Може ли Принс да предскаже бъдещето на стрийминг услугите?

Оттеглянето на някои изпълнители от Spotify подсказва, че може би потребителите ще бъдат принудени да плащат абонаменти в повече платформи

11:09 | 05.07.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Принс. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Принс. Снимка: Ройтерс

Принс е новата Тейлър Суифт, пише Bloomberg в свой анализ.

Причината за това изказване е, че певецът изтегли целия си музикален каталог от повечето стрийминг услуги, с няколко изключения, Музиката му все още е на разположение в Tidal на Джей-Зи - нова услуга, която нашумя по-рано тази година след стартирането си. Музиката на Принс все още е достъпна и в дигитални радио услуги като Pandora и Songza, които работят с т.нар. принудителни лицензи, което затруднява изпълнителите да се откажат от работа с въпросните платформи.

Действията на Принс могат да предскажат едно евентуално бъдеще на стрийминг услугите с месечен абонамент, което може да подкопае идеята им напълно.

Обещанието на Apple Music и Spotify е, че след плащането на една абонаментна такса, потребителите няма за какво повече да се безспокоят. Но в момента някой, който иска да слуша албума на Тейлър Суифт “1989” и “Purple Rain” на Принс ще трябва да си купи два абонамента, тъй като въпросните произведения не са достъпни в Spotify.

По този начин се оформя и светът на онлайн видеото, където компании като Netflix и Amazon.com се конкурират за създаването на оригинални предавания. Но хората са свикнали да харчат повече, за да гледат телевизия. Средната такса от десет долара за абонамент за Spotify, Apple Music или Tidal е доста над тази, която хората харчат за музика в течение на цяла година.

Не е ясно дали музикалните услуги някога ще стигнат до точката, в която хората ще трябва да избират абонамент, базиран на любимите си изпълнители.

Малко музиканти имат толкова голям контрол над работа си, като големи имена от ранга на Доктор Дре, Джей-Зи и Тейлър Суифт, които решиха да изберат сами в кои платформи да присъстват. Ограничавайки достъпа до своите произведения само в Tidal, Принс се лишава от доходи и от възможността да присъства в по-популярни услуги, като Spotify. Но той може да го направи, просто защото е Принс.

Може би не е добре да използваме поведението на Принс като индикатор на това какво могат да направят другите, допълва Bloomberg. Той е пословично заядлив, когато става дума за разхлабване на хватката около собствените му произведения. А примерите за това са няколко. През 2010 г. заяви, че с интернет е свършено. На следващата година се обяви срещу правата, които позволяват правенето на кавъри без разрешението на автора на оригинала.

Принс изтегли почти целия си каталог от YouTube - нещо, което дори Суифт, патронът на стрийминг скептицизма, не смее да направи.

Музикантите винаги са имали различни възгледи за това как да споделят музиката си в интернет. Някои смятат, че е добре да се осигури свободен достъп до всичко. Повечето са съгласни да яхнат вълната на стрийминг абонаментите, YouTube и други подобни услуги. А Принс, както във всеки друг аспект от живота си, остава едно голямо изключение от правилото.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:47 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още