Европейците използват все повече устройства през деня, за да задоволят необходимостта си от информация и комуникация. Те се радват на свободата да използват различни дигитални услуги посредством различни устройства. Близо 60 на сто посочват, че използват повече от един екран за една и съща дигитална активност, разкрива нов доклад на Ericsson.
На първо място сред нещата, вършени на няколко екрана, стои сърфирането в интернет, а след него се нареждат изпращането на съобщения/чат, слушането на музика и социалните мрежи.
Прехвърлянето от екран на екран е пряко свързано с промяната в локацията на потребителя. Хората, които често се местят през деня, редовно използват различни устройства, за да получат достъп до различни услуги.
Докладът показва, че възможността за достъп до информация и комуникация навсякъде по всяко време е особено важна за потребителите.
Всъщност фактът, че хората използва дигитални услуги на множество екрани прави необходимостта от синхронизизацията на информацията и съдържанието между самите джаджи все по-необходима и важна. Това се случва осново чрез облачни услуги и синхронизиране на календари, графици и уеб браузъри.
Използването на няколко екрана се отразява на телевизионните услуги, които стават все по-малко привлекателни за потребителите. Основни фактори за това са мобилните платформи за видео по заявка, нарастващото качествено съдържание, достъпно през тях, и добрата връзка благодарение на широколентовия интернет. Това съответно води и до промяна в потребителското поведение.
Според Ericsson потребителите, които гледат видео през смартфоните си, са увеличили значително седмичното потребление на този тип продукти през 2014 г.
Гледането през мобилни платформи не се ограничава до кратки клипове. В Испания и Франция например близо 50 на сто от хората, които гледат видео през телефоните си, гледат и традиционна телевизия.
Потребителите на смартфони гледат средно по четири часа видео съдържание седмично през такива платформи.
Видеото доминира, когато говорим за двигателите на трафика през мобилни приложения, разкриват от Ericsson. Компанията е проучила кои са 25-те най-популярни приложения за Android в 6 европейски страни през февруари 2015 г. и е установила пропорциите на мобилния трафик, генериран през петте топ предложения.
В петте държави - Великобритания, Полша, Франция, Италия, Швеция и Русия, петте топ приложения са генерирали огромна част от мобилния трафик през приложения. Това показва промяната в потребителските навици и как гледането на повече видео и телевизия през смартфоните води до повече трафик.
И в петте страни социалните мрежи, видео приложенията и тези за комуникация, са сред най-популярните. Например в Швеция услугата за музикален стрийминг Spotify е много известна, докато в Русия на такава популярност се радва социалната мрежа Vkontakte, която включва и голям дял видео и телевизионното съдържание.