IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Индия - новият Китай за производителите на смартфони

Апетитът към смартфоните в Китай намалява, а съседът ѝ е напът да се възползва от това

11:34 | 16.06.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: www.pixabay.com</em></p>

Снимка: www.pixabay.com

В момент, в който апетитът на Китай към смартфоните намалява, Индия обещава да се превърне в следващата гореща точка на пазара на тези устройства, сочи нов доклад, цитиран от CNBC.

“Индия има най-голям потенциал за растеж на световния пазар на смартфони през следващите пет години“, посочва Марк Ли, старши анализатор в Bernstein Research в доклад, наречен „India: The Next China for Smartphones?”.

Южноазиатската страна вече е третият най-голям пазар за смартфони в света. Но прогнозите сочат, че през следващите пет години продажбите на телефони там ще се увеличат двойно и ще надминат тези в САЩ, благодарение на което Индия ще стане вторият най-голям пазар след Китай.

"Тази прогноза не е прекалено смела, защото дори тогава разпространението на смартфоните ще бъде едва 35%, под нивата в Китай и Бразилия днес“, коментира още Ли.

Индия срещу Китай

Производителите на смартфони ще трябва да използват различна стратегия от тази, която са предпочели в Китай.

Индийският пазар на смартфони се характеризира с ниски средни цени, бавна миграция от една технология към друга и силно разчитане на каналите за търговия на дребно. По-голяма част от ръста на пазара на смартфони идва от сегмента с устройства, струващи под 100 долара. Миналата година над 40% от смартфоните, продадени в страната, са били с цена под 100 долара, а този дял се очаква да надмине 50% през следващите пет години.

"Това е много по-ниско от средната цена в Китай или Индонезия, да не говорим за развитите страни“, допълва Ли.

От гледна точка на технологията по-голяма част от смартфоните, продавани в Индия, все още използват 3G, а разпространеността на 3G в страната в момента е под 10 на сто. Това означава, че Индия е с четири години зад Китай по навлизане на 3G и много под нивото, постигнато на други големи развиващи се азиатски пазари, коментира Ли.

А смартфоните все още извършват дистрибуцията си главно чрез каналите за търговия на дребно, а не чрез мрежовите оператори, защото почти 70% от населението на Индия живеят в селски райони, където мрежите са по-слабо застъпени.

Въпреки че онлайн продажбите се развиват бързо, партньорите на производителите на смартфони с платформи за онлайн търговия като Amazon India и Flipkart, слабото проникване на интернет в страната и лошата логистична инфраструктура означават, че този растеж ще бъде ограничен.

Кой е в най-добра позиция?

Предвид характеристиките на пазара местните и китайските производители на евтини устройства са добре позиционирани, така че да се възползват от растежа в Индия, смята Ли.

В момента Samsung е най-големият доставчик в Индия с 27,8% пазарен дял. Въпреки това нейният дял намалява през последните няколко години заради нарастването на конкуренцията от представителите на вътрешния пазар. Индийските Micromax, Intex и Lava са съответно на второ, трето и четвърто място в списъка на най-големите пазарни играчи, съответно с дялове от 15,3%, 9,4% и 5,4%.

„Те се фокусират върху бранда, дистрибуцията и обслужването на клиентите и разчитат на китайските си партньори за дизайна на смартфоните и производството. Евтините им телефони с добри технически параметри са по-привлекателни от тези на Samsung", коментира още Ли.

Китайският производител на смартфони Xiaomi вече постигна значителен напредък на пазара благодарение на ниските цени на устройствата си. Той влезе в Индия през юли миналата година и вече има 5% пазарен дял. По-рано тази година компанията обяви, че планира да създаде своя производствена база в страната, за да може да отговори на голямото търсене.

С придобиването на Motorola Lenovo също бързо увеличи пазарния си дял в Индия, както и чрез партньорството си с Flipkart.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:35 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още