IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Целта на Google - да навлезе още по-дълбоко в живота на потребителите

Компанията представи редица нови продукти, но все още не е ясно дали те ще се превърнат в сигурни източници на приходи

11:04 | 29.05.15 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Друг продукт, който има потенциала да стане популярен, но с неясна съдба по отношение на приходите, е Google Photos – услуга, която се грижи за съхраняването и организирането на снимки и видеоклипове в центровете за данни на Google. Интернет гигантът обяви, че ще предложи неограничено безплатно съхранение, но по-големите изображения ще бъдат компресирани.

Ван Бейкър, анализатор на компанията за проучвания Gartner, твърди, че Google Photos е част от дългосрочната стратегия на Google да използва компютърната си експертиза, за да събира повече данни.

Преди повече от десетилетие Google пусна Gmail като безплатна имейл услуга с неограничено съхранение на данни, с което спечели стотици милиони потребители. Компанията вече продава реклама въз основа на съдържанието от получените съобщения. Бейкър очаква Google да избере подобен подход и за Photos, така че да събере максимален брой потребители, а след това да използва уменията си, за да анализира информацията и да намери начини да генерира приходи от това.

"Стойността на данните е по-голяма от цената на пространството за съхранение“, коментира Бейкър. „Те могат да разберат какви са любимите дейности на хората, кои са местата, на които обичат да ходят и какво обичат да ядат“.

Едно от местата, от които Google трудно успява да събира информация, са мобилните приложения. Сега тя обявява, че насочва голяма част от най-ценните си активи, за да се справи с това предизвикателство.

Най-обещаващият пример за това според Бейкър е новата версия на дигиталния асистент Google Now. Google разширява тази технология, така че тя да работи и с мобилни приложения.

Сред нововъведенията, които компанията представи на конференцията, е възможността за по-бърза работа на търсачката, Chrome, YouTube и Maps при слаба интернет връзка. По-леката версия на мобилната търсачка е около 10 пъти по-малка и зарежда с около 30% по-бързо. Промените в Chrome, като например въвеждането на заместващи изображения, вместо зареждането на действителните такива, означава, че сайтовете са с 80% по-малки и използват по-малко памет. В някои страни ще има офлайн достъп до Chrome, YouTube и Maps, допълва Quartz.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:26 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

3
rate up comment 2 rate down comment 1
d333
преди 9 години
Американското правителство стои зад всичко това с цел да следи всичко в живота на всички хора по света. И играят театро уж "гаражни" фирми, разбираш ли, станали глобани "технологични" фирми.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 11 rate down comment 1
d333
преди 9 години
Американското правителство стои зад всичко това с цел да следи всичко в живота на всички хора по света. И играят театро уж "гаражни" фирми, разбираш ли, станали глобани "технологични" фирми.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 18 rate down comment 0
Sakamano
преди 9 години
Аз лично не държа Google и Apple да ми се бъркат в живота.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още