Сайтът LadenZeile пък разкри, че е имал 60% спад в трафика в Германия в края на 2012 г. след като Google промени своя алгоритъм за търсене. Той причини и срив в приходите според Робърт Майер, основател на Visual Meta, която е собственик на сайта.
„Google има силата да унищожи компания“, твърди той.
От своя страна гигантът твърди, че нейните действия нямат нищо общо с проблемите на сайтовете за пазаруване. Google посочва, че проблемът на тези сайтове е причинен от една по-голяма революция в онлайн пазаруването през последните години. Повечето потребители и търговци избират да купуват продукти от Amazon или други сайтове за директни продажби, отколкото да посещават сайтове за сравняване, твърди Google.
„Хората отиват директно при търговицте. Те избират Amazon или посещават eBay”, посочва източник, запознат с аргументите на компанията.
Някои експерти в онлайн пазаруването
Google трябва да се конкурира повече с Amazon като дава на купувачите бързи отговори и да им помага да купуват продуктите с по-малко кликвания на мишката, ако е възможно, твърди Мат Акли, главен маркетинг директор на рекламната технологична фирма Marin Software. Ако Google показва на потребителите връзки към сайтове за сравнение на оферти, това прави намирането на продукта два пъти по-сложно, което не се харесва на потребителите, допълва той.
От 2013 г. до началото на 2015 г. водещи сайтове за сравнения на предложения за пазаруване в Германия като Nextag, Ciao и Twenga посочват, че органичната им видимост при търсене е спаднала средно с 91%, докато тази на Google Shopping се е увеличила повече от десетократно в страната според Searchmetrics, онлайн фирма за анализ на търсенето. Видимостта измерва каква е вероятността сайтовете да генерират трафик от търсачките.
"След много години на естествен ръст на трафика и доволни клиенти нещо стратегически се промени в Google и те решиха да променят начина, по който се случва търсенето“, посочва Мурта от Nextag.