Победителят получава всичко
След като стрийминг гигантът приключи кръга на финансиране истинската битка ще започне.
“Това е много внимателно балансиран бизнес. Може да се наложи да се инвестират много пари в продължение на много време и един ден услугата може да се окаже печеливша”, твърди Андрю Шийхи, главен анализатор в Generator Research. “Spotify може да достигне до точка, когато много малка сума от печалбата, която генерира от един потребител, може да се окаже достатъчна за покриване на разходите ѝ”.
А ако това не се случи? Инвеститорите могат да си върнат капитала чрез стратегическо придобиване.
“Не е задължително Spotify непременно да бъде печелишва, стига да не губи твърде много пари”, допълва Шийхи. Големите технологични компании плащат огромни суми за придобиването на мобилни приложения днес. Пример за това купуването на WhatsApp от Facebook за 19 млрд. долара.
Ако Spotify продължи да се развива бавно и постепенно, тя може да открие нови източници на печалба. Компанията може да използва част от средствата си, за да представя нови услуги като интервюта с изпълнители, стрийминг в реално време на концерти, инструментална музика, написана от роботи, или специални плейлисти. Потребителите може да плащат повече за подобни услуги, които означава, че Spotify има шанса да печели от евтини за производство премиум предложения.
Засега инвеститорите не гледат твърде напред - услугата работи, потребителите я обичат. И най-важното - музикалният стрийминг продължава да е на гребена на вълната.