Стрийминг войната се разраства
Въпросът е как при всички тези препятствия Spotify ще успее да достигне стойност от 8,4 млрд. долара. Резултатът не е свързан с някаква точна математическа формула. Както при много технологични компании пазарната оценка не е точно отражение на реалната стойност на фирмата в този момент. В действителност общите приходи от продажбата на дигитална музика в целия свят миналата година достигнаха очакваните 6,9 млрд. долара, от които Spotify е само една малка частица. Публично търгуваната Pandora е оценявана на 3,6 млрд. долара, което е под половината от очакваната оценка на Spotify.
Как тогава е опрадвано очакваното от Spotify?
“Тези цифри са игра за инвеститорите”, обяснява анализаторът Марк Мълиган. “Тук не говорим за рентабилност, а за сподобността на Spotify да променя пазара”.
Това означава, че дори и без печалба Spotify заема доста сериозно място в индустрията и инвеститорите знаят това. Потребителите обожават продукта ѝ. Абонаментите ѝ се увеличават. За повечето изпълнители няма друга алтернатива. И въпреки конкуренцията, когато става дума за абонамент за музика по поискване, Spotify е лидер.
Всичко това може да се промени скоро, ето защо Spotify готви нов кръг на финансиране. С наближаването на датата на пускането на Beats, Spotify ще трябва да използва събраните средства, за да продължи да увеличава своята потребителска база.
“Тя ще трябва да се научи как да се конкурира”, твърди Мълиган. “Apple има толкова много неща в своя полза, влизайки на пазара. Тя има платформа, от която Spotify Зависи. Има информация за потребителските кредитни карти. Тя определя колко лесно можете да намерите приложения в App Store. Освен това Apple все още е най-големият източник на дигитална музика благодарение на iTunes”.
Въпреки че Spotify доминира на пазара на стрийминг в момента, тя може би ще трябва да направи нещо повече, например да пусне услугата си на развиващите се пазари, за да изпревари Apple.