На всеки няколко месеца се появяват слухове, че Google се интересува от придобиването на Twitter. Същото се случи и във вторник сутринта и допринесе за около 4% ръст в цената на акциите на Twitter, пише Business Insider.
В този ден британският вестник Telegraph пусна слуха, че Twitter е наела Goldman Sachs, за да търси заинтересовани от поглъщането ѝ компании, една от които е Google. Все още не е ясно дали слухът е верен. Twitter отказва да коментира, а от Goldman Sachs все още не са дали изявление.
Но ако това се окаже истина, ще станем свидетели на голям прецедент в технологичната индустрия по отношение на този тип придобивания.
През 2008 г. Microsoft се опита да купи Yahoo
Всъщност Microsoft се притесняваше, че Google доминира на един нов пазар – търсачките. Ето защо се опита да изгради свой собствен конкурент на търсачката на Google. Роди се Bing, но тя така и не привлече вниманието на потребителите. Затова Microsoft реши, че е добре да купи играч номер две на пазара – Yahoo, и да го обедини със своята търсачка, като подпомогне и рекламния си бизнес.
За щастие на Microsoft Yahoo се отказа от сделката. Microsoft отстъпи и то само месеци преди икономиката да се срине, а акциите на Yahoo да загубят повече от половината от стойността си.
"Понякога имаме късмет“, заяви през 2011 г. тогавашният главен изпълнителен директор на Microsoft Стив Балмър.
Както Microsoft беше заплашена от Google, сега Google е заплашена от Facebook, която върши по-добра работа от всяка друга интернет компания, конкурираща се с Google за вниманието на потребителите и приходите от реклама.
Google се опита да създаде собствен конкурент на Facebook – Google+. Но той така и не успя да спечели потребителите.
Twitter пък е втората най-известна социална мрежа в света и разполага с всякакви данни за връзките между потребителите и техните интереси. Тази информация би била особено полезна на рекламодателите.
Twitter е оценявана на повече от 33 млрд. долара. Google ще трябва да плати доста, за да я купи. Да кажем, около 50 млрд. долара - Google има толкова пари и със сигурност може да се справи с данъците.
Но подобна сделка би означавала огромни разходи за интеграция, а това ще отвлече много вниманието на Google. Антитръстовите регулатори, които вече наблюдават под лупа Google, ще бъдат особено заинтересовани от подобно сливане.
Разбира се, Google може да използва данните за потребителите в Twitter и за връзките между тях, за да ги използва за по-точното таргетиране на реклами. Но има ограничени средства за реклама. Рекламодателите пък ще продължат да плащат на Facebook, защото именно там са хората, а Facebook става все по-добра в таргетирането на реклами към потребителите си.
Времето, в което Google трябваше да купи Twitter, е 2009 г., когато това щеше да ѝ струва само 1 млрд. долара, или около 4% от годишните ѝ приходи. Но това така и не се случи.