В началото на 2013 г. Кевин Линч приема предложение за работа от Apple. Странното нещо в офертата: не му е казано какво точно ще прави той. Толкова силно пазена е тайната на Apple, че всичко, което Линч знае, е титлата му - вицепрезидент по технологиите, и че ще работи върху нещо напълно ново.
Доста странно е дори, че Apple му предлага работа. През осемте си години в Adobe, за последно като главен технологичен директор, той стана известен като единственият човек, достатъчно глупав, за да контрира публично Стив Джобс за липсата на поддръжка на Flash видео в iPhone. Когато Линч обяви промяната в професионален аспект, реакцията е светкавична: Те искат този човек? Блогърът по темите за Apple Джон Грубер нарича Линч „пълна боза, лошо попадение за калифорнийците", пише в свой анализ Wired.
Линч трябва да се доказва и очевидно има доста задачи. Когато той се появява на първия си работен ден на ул. Infinite Loop 1, той е бил инструктиран да прескочи обичайните процедури за новите служители. Неговият шеф по онова време, хардуерният цар Боб Мансфилд, му казва да иде директно до дизайнерско студио и да се захваща за работа.
Веднага след като влиза в студиото, той разбира, че проектът, за който е бил нает на работа, вече е пред т. нар. дедлайн. В действителност той дори изостава от графика. След два дни е планиран и преглед на проекта, така че е по-добре Линч да побърза с работата.
Няма налични работещи прототипи, няма и софтуер. Става дума само за експерименти – екипът на Ipod е създал устройство с кликване на колело и много идеи. Очакванията обаче са ясни: старши вицепрезидентът на Apple по дизайна Джони Айв ги е натоварил със задачата да създадат революционно устройство, което може да се носи на китката.
При това не става дума нито за надменност, нито за напълно оправдано очакване. Или и за двете. В крайна сметка през последните 15 години Apple преобърна представите ни за три основни категории на потребителска електроника, а впоследствие се превърна в най-ценната компания на земята. Преди iPod имаше MP3 плейъри, но Apple направи така, че потребителите да искат само едното. iPhone трансформира смартфона от бизнес устройство в поп култура. iPad вкара таблетите от периферията в основата, като направи безсмислена работата на Nokia и Microsoft през последните години. За четвъртия си акт Apple избра часовника. Това е трябвало да бъде следващата стъпка в династията – първата без ръководството на Стив Джобс. Очакванията са невероятно високи, часовникът е трябвало да бъде, според разговорния език на компанията, безумно велик.
преди 9 години *** *** бъркат нещата! Русофилите сме си в час(в курсе) с нещата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години На мен пък точно такива материали са ми също интересни. има нужда и от такива. Иначе за троловете - прав си :( отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години аз не съм толкова краен, мисля че има и добри статии(верно често преведени от други места, но ....), въпреки че последно време им падна нивото и все по често почнаха да пускат подобни рекламни статии, но да се надяваме че е временен спад на формата :):)Другата ми критика е че до скоро в коментарите можеше да се заформи стойностен спор и човек да научи нещо, но напоследък с тея руски *** вече ми се повръща.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Инвестора има един плюс за мене- не ми губи много времето, просто със заглавието и статията е изчерпана(прочетена). Това е в 98% от случаите , тука рядко съм чел цяла статия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години то и аз не прочетох цялото рекламно съобщение :) след третия абзац като почна мистичната част се отказах отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Само като прочетох заглавието и ми призля, в тоя сайт рядко чета на пълно статия (и тоя път не го направих). Ужас! Сравнявате го сякаш е програма, по кацането на Слънцето. Стига с тия тапни и тая "мистика" покрай Ябълката, те са масов продукт. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Евала Бойчо, АПОЛОГЕТ!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години я ми кажи според теб Епъл уотч колко ще струва след 10 год ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години > често даже цената му се качва защото е бижуЧесто, често, колко да е често. Качва се само цената на такива които са в малки серии. Купи си оригинален Ролекс днес и утре и след 10 години ще струва по-малко от колкото си дал за него. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години малиии, цели 5 страници тайни .... продукта им ще успее, защото имат твърда линия последователи. иначе ако трябва да сме обективни това е поредната безсмислена играчка. Мъжки ръчен часовник, това е бужу и всеки знае че като си купи скъп такъв от известна марка, той е ВЕЧЕН и често даже цената му се качва защото е бижу и произведебние на изкуството един вид. А тук кво имаме, джаджа която ще ще се ъпдейтва през 6 месеца и която след 2-3 години ще е технологично остаряла. Продукт за позьори. отговор Сигнализирай за неуместен коментар