Опасността се крие в това, че големината и йерархията на Sony могат да потиснат всякакви индивидуални опити за творческо мислене, дори и то да е подкрепено от Хирай. Компанията никога не е имала недостиг на интелигентни инженери и дизайнери. Sony нямаше проблем да се превърне в основна сила в бизнеса с фотоапарати през последното десетилетие, заставайки рамо до рамо с имена като Cannon и Nikon. Конзолата за игри PlayStation 4 бързо превърна Sony в основен играч на пазара.
Но инженерите на Sony са по-добри в създаването на по-бързи и по-разнообразни версии на вече съществуващи устройства, отколкото в създаването на революционни изобретения. Именно това е голямото предизвикателство на фирмата в момента, докато смартфоните изпълняват все повече и повече задачи и продуктите за еднократна употреба губят своята привлекателност.
От гледна точка на хардуера Sony прави прилични смартфони с екрани с висока резолюция, хубави чипове за камери и добър интерфейс. Въпреки усилията си да създаде конкурент на iTunes на Apple около своя PlayStation, тя се радва на минимален успех. Освен това се сблъсква с проблем с цените на развиващите се пазари.
Десетилетие след като Стив Джобс показа как разбиването на собствената му продуктова линия може да се окаже умен ход, Sony продължава да отказва да направи нещо подобно в името на ползата на потребителите. Компанията можеше да предложи смартфон PlayStation още преди години, точно както Apple имаше смелостта да засенчи iPod с iPhone, а след това да поеме още по-голям риск с по-големите телефони, които доведоха до спад в продажбите на iPad. Японската компания все още не е показала, че е способна на толкова смели действия.
Идеята на Хирай да се опита да промени нещата е похвална. Но за да даде шанс на идеите от по-нисшите нива в йерархията, той ще трябва да направи иновациите основен приоритет на цялата компания, което определено може да се размине с очакванията на инвеститорите.
Потенциалните ползи са огромни. Според Браян Нортън, главен изпълнителен директор на базираната в Токио компания T-Mark Kabushiki Gaisha, ако Хирай може да предизвика прилив на нови идеи за продукти от креативните си млади служители, възможно е на някакъв етап Sony отново да се върне в царството на модерните компании.