И все пак въпросът за заплащането няма еднозначен отговор. Според Никълъс Бераудо от App Annie хората използват все повече мобилни игри, а във Франция, САЩ и Великобритания все повече потребители плащат за това.
Експертите се обединяват около мнението, че рекламите в играта са добър източник на приходи, но само в случай, че са вградени в нея по достатъчно добър начин – като интересен компонент от геймплея.
„Важно е как се правят игрите, но не по-малко важно е как рекламите биват интегрирани в тях. От ключово значение за нас е къде точно поставяме рекламите – точното място, точното време, така че да си гарантираме печалба“, допълни Ууд.
Гледни точки
„Платените игри не са мъртви. Минахме през периода, в който повечето хора за първи път се докоснаха до смартфон и таблет. Вече има много потребители, които са свикнали да плащат в мобилния контекст. Не бива да пропускаме това“, категоричен бе Арън Рубенсън от Amazon.
По думите на Бераудо платените игри не са останали в миналото, а напротив – платената категория мобилни игри отбелязва ръст напоследък. Според него тя ще продължи да нараства, защото потребителите свикват с мобилните устройства и с начина, по който откриват и потребяват съдържание чрез тях.
Трансформацията на игрите и създаването на блокбъстъри
Тъй като мобилните устройства стват по-бързи и имат все по-добри параметри, производителите на игри могат да заложат на съдържание, което се приближава до това на конзолите, обясни Ксавие Карило, главен изпълнителен директор на производителя на Digital Legends Entertainment. Според него това ще се случи не само по отношение на графиката, а и чрез залагането на по-дълбоко съдържание.
Експертите са категорични, че създаването на глобални блокбъстъри не е никак лека задача, защото е особено трудно да се направят заглавия, които да бъдат успешни по целия свят. Според Ууд това се дължи преди всичко на културните различия на регионите, а подобен успех може да постигне компания, която има добре познат навсякъде бранд.
„Хората в Азия например предпочитат да прекарват повече време на едно ниво, отколкото другите. Това е важна разлика“, обясни Бернаудо.
Според Арън Рубенсън успехът на мобилните игри на Amazon се дължи на факта, че компанията има достатъчно известна марка и продава много различни продукти извън сегмента с игрите. По думите му брандът вече е спечелил доверието на потребителите и има лоялни клиенти от цял свят, които са особено активни.