Пазарите с най-добри потенциални възможности за развитие на индустрията на мобилни игри са Бразилия, Индия, Русия и Индонезия. Това разкри по време на една от дискусиите на Mobile World Congress Николас Бераудо, специалист, отговарящ за глобалните продажби и операциите в САЩ на App Annie - компания, която събира и анализира данни за мобилни приложения.
„Бразилия е много силен и много голям пазар, който не бива да бъде пренебрегван“, коментира Бернаудо. По думите му индийският пазар също показва невероятни резултати в момента.
Всички тези пазари се развиват особено бързо по отношение на свалянията на игри, не толкова по приходи, допълва експертът. Той е категоричен, че Бразилия, Русия, Индонезия и Индия в момента показват по-голям ръст по сваляния на игри от вече утвърдени пазари като Южна Корея, а това е добър знак за индустрията, защото ѝ дава нови полета за работа.
В момента игрите са най-големият генератор на приходи сред мобилните приложения. Те носят около 80% от приходите на AppleStore, както и 90% от тези на Google Store.
Очакванията за 2015 г. са, че индустрията на игрите ще събере 80,5 млрд. долара, а 35% от тях ще дойдат именно от мобилния сегмент. Понастоящем най-големият пазар за мобилни игри е Азия, а производителите на заглавия за мобилни устройства вярват, че новите хардуерни решения означават нови преживявания за потребителите. Като най-обещаващи в този смисъл те посочват умните телевизори, преносимите устройства и всичко, свързано с интернет на нещата.
Експертите в индустрията посочват като един от големите проблеми на бранша разликите в информираността.
„За потребителите е трудно да решат кои игри са с достатъчно добро качество, както и за кои си заслужава да платят“, коментира Арън Рубенсън, ръководител продуктово развитие на Amazon AppStore. По думите му потребителите имат все по-големи очаквания от мобилните игри, което усложнява ситуацията за разработчиците.
Големият въпрос
Най-големият въпрос, който стои пред индустрията за мобилни игри, е дали потребителите са готови да плащат, за да получат достъп до игрите, или бъдещето принадлежи на безплатните заглавия и търсенето на алтернативни източници на приходи.
През 2014 г. само 2,2% от потребителите на мобилни устройства са платили за игри. 46% от всички приходи в индустрията пък идват от 0,22% от общия брой мобилни потребители.
„Игрите винаги са били най-предпочитани от потребителите на смартфони. 32% от времето, което хората прекарват в използването на смартфони, те отделят за игри“, заяви Ерик Ууд, вицепрезидент на Zynga, отговарящ за дистрибуцията и стратегическите партньорства.