Предишните опити на китайските интернет компании да увеличат влиянието си на пазара на мобилни операционни системи пожънаха малък успех. Alibaba и Baidu пусна собствени операционни системи през 2011 г., но срещнаха трудности в намирането на силни партньори в лицето на производителите на телефони. През 2012 г. Tencent разработи собствена версия на Android, която се казва Tita, но в крайна сметка продуктът беше изтеглен.
Сега интернет компаниите подновяват усилията си и инвестициите си в мобилния софтуер, търсейки начин да добият по-голямо влияние върху поведението на потребителите на смартфони и да събират данни за тях. В допълнение успехът на MIUI на Xiaomi оказва по-голям натиск върху интернет компаниите, твърдят анализаторите.
Магазинът за приложения на Xiaomi, който е ключов компонент от MIUI, се радваше на 21 млрд. сваляния на приложения в края на 2014 г. , отбелязвайки шесткратно увеличение само за една година. Xiaomi иска MIUI да се превърне в „платформа за интернет услуги с интегрирани редица услуги в нея“, твърди вицепрезидентът на компанията Хюго Бара.
След успеха на Xiaomi други китайски производители на телефони също се опитват да превърнат своите версии на Android в платформи за мобилни услуги, създавайки потенциална заплаха за интернет компаниите.
Alibaba инвестира в Meizu след многократните си опити да промотира системата YunOS, която имаше 10 млн, потребители през октомври 2014 г. Операционната система може да направи мобилната платформа на Alibaba по-завършена.
През октомври Meizu представи версия на своя смартфон, която използва системата YunOS на Alibaba. Софтуерните инженери на двете компании работят заедно, за да подобрят софтуера за бъдещите устойства, твърдят от Meizu.
Чрез YunOS Alibaba Се опитва да създаде по-добра система за дистрибуция на своите приложения за онлайн търговия, както и на платежната система Aliplay, уточнява говорителят на Alibaba.