IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Защо Amazon влиза във филмовата индустрия?

Компанията се готви да се превърне в алтернатива на студийната система, която разочарова някои режисьори

12:04 | 25.01.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Amazon е решена да се превърне в компания, която създава медийно съдържание, вместо да бъде единствено посредник за продажбата му. В понеделник компанията обяви, че започва да създава филми, които да бъдат излъчвани по кината, а целта ѝ е да прави по дузина заглавия годишно, пише BusinessWeek.

Стремежът на Amazon е да накара повече хора да се регистрират за абонаментната ѝ програма Amazon Prime, за която потребителите плащат по 99 долара годишно. Услугата дава възможност за безплатни доставки.

Филмите на Amazon ще се появяват в Prime Instant Video само четири до осем седмици след дебюта си в кината, което е значително по-бързо от обикновено.

Венчърът, известен като Amazon Original Movies, ще бъде ръководен от Тед Хоуп, който основа компанията за продуциране на филми Good Machine. Рой Прайс, вицепрезидент на Amazon Studios, обяви, че Amazon ще служи като алтернатива на студийната система в киното за “разочарованите режисьори”, които често трябва да се борят много, за да получат правото да снимат “свежите и дръзки истории, които публиката заслужава”.

Original Movies е поредното доказателство, че Amazon се опитва да надвие Netflix, превръщайки се в компания, генерираща съдържание, и същевременно играе ролята на дистрибутор. И двете фирми вече правят свои телевизионни предавания, които се конкурират с HBO и AMC.

Amazon все още се радва на успеха на сериала “Transparent”, койт спечели “Златен глобус” за най-добра комедия. Компанията пусна нови сериали веднага след наградите, въпреки че критиците не останаха доволни от повечето от тях.

Идеята е да се предостави съдържание, за което хората са готови да плащат абонаментни такси. Въпреки че Amazon и Netflix взимат чрез лиценз по-голяма част от съдържанието, което представят, медийните компании държат правата за най-добрите заглавия.

Създавайки продукти като “Къща от карти”, интернет услугите получават собствени ексклузивни продукти. Анализаторите смятат, че това е печеливша стратегия, въпреки че е трудно да се открие колко точно влияе тя на продажбите на Amazon Prime, а компанията не разкрива повече данни.

За да изпълни този план Amazon се нуждае от подкрепата на кино веригите. Regal Entertainment, AMC и Cinemark не са доволни от идеята да загубят правото за ексклузивни прожекции. Средното време между дебюта в кината и появата на филма на DVD или в стрийминг услуги спадна до 119 дни през 2013 г., спрямо 173 дни през 1998 г. според Bloomberg Intelligence.

Amazon не разкрива какви филми ще прави, нито кога ще можем да видим първото ѝ голямо заглавие. Но главният изпълнителен директор на компанията Джеф Безос има големи амбиции - тази година “Златен глобус”, през следващата - “Оскар”. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:49 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още